ထာ၀ရၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆီသို႔ . .

0
w78_10
စစ္ႏႇင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ ဒြန္တြဲေနေသာ အရာမ်ားျဖစ္သည္။ တည္ေနရာကား အတူတူပင္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ဦးတည္ခ်က္ကားမတူ စစ္သည္မီးႏႇင့္ တူ၏။ ေလာင္ကြၽမ္း၏။ ပူေလာင္၏။ ဖ်က္ဆီးတတ္သည့္ လကၡဏာရႇိ၏။ စစ္၏ကိုယ္ထည္သည္ အတၲကိုအားေပးသည္။ အတၱ လြန္ကဲသူ မိမိအက်ဳိးစီးပြား ေရႇ႕တန္းတင္သူမ်ားသည္ စစ္ကိုဖန္တီးၾက၏။ စစ္ပြဲမ်ားဆင္ႏႊဲၾကသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ စစ္ႏႇင့္ဆန္႔က်င္ဘက္ ဦးတည္ခ်က္တို႔ ေရႇ႕႐ႈ သည္။ သီတာေရစင္ႏႇင့္ တူ၏။ အျမဲတမ္း လံုျခံဳစိတ္ခ်မႈရႇိသျဖင့္ လူတုိင္းႏႇစ္သက္ျမတ္ႏိုးၿပီး ေတာင့္တေမွ်ာ္မႇန္းၾကသည္။ စစ္သည္ အနိ႒ာ႐ံု၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ ကၠဳဌာ႐ံု၊ စစ္၏အနာဂတ္မႇာ ေမႇးမႇိန္မႈန္၀ါး၍ အက်ည္းတန္ ႐ုပ္ဆိုးသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအနာဂတ္မႇာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အလင္းေရာင္ျဖင့္ ေတာက္ပလႇပလွ်က္ရႇိသည္။ အျပဳသေဘာ အဖ်က္သေဘာလကၡဏာ အသီးသီး ေဆာင္ပါသည္။  
တစ္ခုေသာ ညေနခင္းေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္တြင္ တိုက္ပြဲ၌ က်ဆံုးသြားေသာ တပ္မေတာ္စစ္သည္ ေလးဦး၏  အသုဘအခမ္းအနားသို႔ လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ရန္ မိမိတို႔၏ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကို ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက ညႊန္ၾကားပါသည္။ စစ္အခမ္းအနားျဖင့္ သၿဂိဳဟ္မည္ျဖစ္၍ တစ္ ႀကိမ္တစ္ခါမွ် ေတြ႕ဖူးျခင္းမရႇိပါ။ ထိုအခ်ိန္ မိမိတို႔ၿမိဳ႕မႇာ ဧရာ၀တီျမစ္၀ကြၽန္းေပၚတြင္တည္ရႇိၿပီး ေနရာအႏႇံ႔ လက္နက္ကိုင္တုိက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားေနသည္။ တပ္မေတာ္သားစစ္သည္ ေလးဦး၏ ႐ုပ္ေလာင္းကို ႏိုင္ငံေတာ္ အလံလႊမ္းျခံဳထားပါသည္။ေဘးတစ္ ဖက္တစ္ခ်က္တြင္ က်န္တပ္ခြဲတစ္စုမႇ စစ္သည္မ်ား စစ္၀တ္စံုအျပည့္အစံုျဖင့္ တန္းစီေနရာယူထားၾကသည္။ 
မိုးဦးကာလျဖစ္၍ မိုးေရစက္တို႔က တေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ႏႇင့္ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုး ၿငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္ေနသည္။ ေၾကကြဲဖြယ္ရာေကာင္းေသာ စစ္ခရာသံက ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ႏႇလံုးသား အတြင္းသို႔ ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္ လာသည္။ ေသနတ္ပစ္ေဖာက္အေလးျပဳ၍ တစ္ဆက္တည္းမႇာပင္ သင္သြားလိုရာသြားႏိုင္ၿပီဟူေသာ အမိန္႔ျပန္တမ္းကို ဖတ္ၾကားေနသည့္ စစ္သည္တပ္ၾကပ္ႀကီး၏ အသံမႇာ ဆို႔နင္ေၾကကြဲဖြယ္ရာျဖစ္သည္။ မိမိတို႔၏ ပါးျပင္ေပၚ၀ယ္ မဖိတ္မေခၚဘဲလွ်က္ ေရာက္ရႇိလာေသာ မ်က္ရည္စက္မ်ားသည္ ျပင္ပမိုးေရစက္တို႔ႏႇင့္အၿပိဳင္ စီးက်ေနပါသည္။
က်ဆံုးသြားသည့္ စစ္သည္တစ္ဦး၏ နာမည္မႇာ ကဗ်ာမဆန္လြယ္ကူ၍ ယေန႔တိုင္ မႇတ္မိေနသည္။ ရဲေဘာ္ ျပာေငြသင္သြားလိုရာ သြားႏိုင္ၿပီဟူေသာ အမိန္႔ျပန္တမ္းကို တစ္ဦးတည္းစိတ္ထဲတြင္ ေရရြတ္ေနမိသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔မနက္ ေဆး႐ံုႀကီးရင္ခြဲ႐ံုေရႇ႕တြင္ရႇိေနေသာ တစ္ဖက္လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းမႇ အေလာင္းမ်ားကို သြားေရာက္ၾကည့္ခဲ့သည္။ မ်က္ႏႇာတြင္ေသြးမရႇိ ျဖဴဖပ္ျဖဴေရာ္ ျဖစ္ေနသည္။ ေဆး႐ံုႀကီး၏ နံရံတြင္ ကပ္လွ်က္ေထာင္ထားသည့္ ဖ႐ိုဖရဲသနားမည့္သူမရႇိ အဖက္လုပ္ ဂ႐ုစိုက္သူမရႇိႏႇင့္ မၾကာမီအေဖာ္မဲ့စြာျဖင့္ သုသာန္တြင္ ေျမျမဳပ္သၿဂႋဳဟ္ခံရေပေတာ့မည္။
မိမိတို႔ကေလးမ်ားပီပီ မ်က္ရည္က်၊ ၀မ္းနည္းပူေဆြးခဲ့ၾကသည္။ က်ဆံုးသြားေသာ ႏႇစ္ဖက္လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမႇ မိဘေဆြမ်ဳိးသား မယားမ်ားဆိုလွ်င္ အတိုင္းအဆမရႇိ ပူေဆြးေသာက ေရာက္ရႇိေနမႇာ အေသအခ်ာပင္ျဖစ္သည္။ အၿငိဳးအ ေတး အေထာက္ရန္ၿငိဳးရန္စမရႇိ တစ္ေယာက္ႏႇင့္တစ္ေယာက္ တစ္ခါမွ်ပင္ ေတြ႕ျမင္ျခင္းမရႇိဘဲ သဲႀကီးမဲႀကီး မညႇာမတာ ရက္ရက္စက္စက္သတ္ ျဖတ္ေနၾကသည္မႇာ ရင္နင့္ဖြယ္ျဖစ္ သည္။ အေၾကာင္းတရားရႇိရေပမည္။ ဤသည္မႇာ ဘ၀တြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရေသာ ျပည္တြင္းစစ္ႀကီး ၏ မႏႇစ္ၿမိဳ႕ဖြယ္ရာ အနိ႒ာ႐ံုျမင္ကြင္းျဖစ္သည္။တစ္ခ်ိန္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ ႐ုပ္ရႇင္႐ံုတစ္႐ံု၌ ျပသခဲ့ေသာ ဂ်ပန္သတင္းေထာက္တစ္ဦး၏ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ဗီယက္နမ္စစ္ေျမျပင္သုိ႔ သြားေရာက္ၿပီး သတင္းမႇတ္တမ္းမ်ား႐ိုက္ကူး၍ စုစည္းတင္ျပထားေသာ (Blood, Tear and grave)ေသြးမ်က္ရည္သခ်ဳႋင္းဟူေသာ စစ္သတင္း မႇတ္တမ္း႐ုပ္ရႇင္ကားကို ၾကည့္႐ႈခဲ့ပါသည္။
ဗီယက္နမ္ လူမ်ဳိးတို႔၏ ႐ိုးရာ ထံုးစံအတိုင္း ဘဲဥအေမႊးတုိင္ စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားႏႇင့္အတူ မိမိတို႔၏ ေသဆံုးသြားေသာ လင္ေယာက်္ားမ်ား၊ သားေတာ္ေမာင္မ်ား ျမႇဳပ္ႏႇံထားေသာ ေျမကမူမ်ားေပၚတြင္ သြားေရာက္ဆုေတာင္း ငိုေႂကြးေနၾကေသာ မုဆိုးမမ်ား၊ မိဘညီအစ္ကို ေမာင္ႏႇမမ်ားႏႇင့္ ဗိယက္ေကာင္ဟု ယူဆရေသာသူမ်ားကို လူျမင္ကြင္းတြင္ ပစ္သတ္ သုတ္သင္ေနပံုမ်ား၊ ေမႇာင္ခိုေစ်းကြက္ႀကီးအတြင္း အေရာင္းအ၀ယ္ ျပဳလုပ္ေနပံုမ်ား၊ ည ကလပ္မ်ားတြင္ ေပ်ာ္ပါးစားေသာက္ေနေသာ ေၾကးရတတ္ လူရည္လည္ လူတန္းစားပ်က္မ်ားစသည့္ ႐ႈေထာင့္ အသီးသီးမႇ စစ္၏အနိ႒ာ႐ံုမ်ားကို တင္ျပသြားသည္မႇာ အသြင္အျပင္အားျဖင့္ မတူညီေသာ္လည္း အႏႇစ္သာရအားျဖင့္ မိမိတို႔တုိင္းျပည္တြင္ ျဖစ္ပြားေနေသာ ျပည္တြင္းစစ္ႀကီးကဲ့သို႔ ေသြးမ်က္ရည္သခ်ဳႋင္းတို႔သည္ထပ္တူ လွ်က္ရႇိပါသည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏ အစြန္းတစ္ဖက္ျဖစ္ေသာ စစ္၊ စစ္ပြဲ၊ စစ္အတတ္ပညာ၊ စစ္၀ါဒ၊ စစ္၀ါဒီ၊ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးစသည့္ စစ္ႏႇင့္ပတ္သက္ေသာ စကားလံုးတို႔သည္ ေန႔စဥ္ၾကားသိေနရေသာ စစ္ေရးေ၀ါဟာရမ်ားျဖစ္သည္။ စစ္၊ စစ္ပြဲဟူေသည္ ပဋိပကၡ ျပႆနာတစ္ရပ္ကို အၾကမ္းဖက္ လက္နက္စြဲကိုင္၍ ေျဖရႇင္းသည့္နည္းျဖစ္သည္။ က်ဴးေက်ာ္စစ္၊ ခုခံစစ္၊ တရားေသာစစ္၊ မတရားေသာစစ္ ဟူ၍ ခြဲျခားသတ္မႇတ္ထားသည္။ ထိုးစစ္ခံစစ္၊ တန္ျပန္တိုက္စစ္၊ ခံစစ္ရႇင္၊ လွ်ပ္တျပက္ ထုိးစစ္၊ ေျပာက္က်ားစစ္ဆိုသည္တို့မႇာ ေသနဂၤဗ်ဴ ဟာ စစ္အတတ္ပညာမ်ားျဖစ္သည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမပါရႇိေသာ တုိင္းျပည္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ တက္မပါေသာ ေလႇကိုလက္ျဖင့္ယက္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ မႇန္ကန္ေသာ ထင္သာျမင္သာ႐ိုးသားျဖဴစင္သည့္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားသည္သာ လက္ေတြ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို အေကာင္အထည္ေပၚေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ေပးႏုိင္မည္ျဖစ္သည္  . . .
မိမိတို႔နားရည္၀ေနေသာ ျမင္းစီး၊ ဆင္စီး၊ ဓားခုတ္၊ လႇံထိုး အ႒ာရသ တစ္ဆယ့္ရႇစ္ရပ္မႇာ စစ္ပညာ၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ားျဖစ္သည္။ စစ္ပညာသည္ မိမိကိုယ္ကိုခုခံကာကြယ္ရန္အတြက္ သင္ၾကားတတ္ေျမာက္အပ္ေသာ အတတ္ပညာျဖစ္သည္။  စစ္ပညာအတတ္ကို ကြၽမ္းက်င္သင္ၾကားတတ္ေသာသူမ်ား၊ စုစည္းဖြဲ႕စည္းထားသည့္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ကို စစ္တပ္ဟူ၍ ေခၚဆိုသည့္အျပင္ (Profession) အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။ ဆရာ၀န္သည္ မိမိကြၽမ္းက်င္သည့္ ေဆးပညာျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳသကဲ့သို႔ စစ္အတတ္ပညာကြၽမ္းက်င္သူမ်ားကလည္း မိမိတတ္ကြၽမ္းသည့္ စစ္ပညာမ်ားျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾက သည္။ စစ္ ပညာ၏ အေျခခံသဘာ၀မ်ားမႇာ က်ဴးေက်ာ္ေစာ္ကား ညႇဥ္းပန္းႏႇိပ္စက္ရန္မဟုတ္ဘဲ ခုခံကာကြယ္ေရး သေဘာသက္သက္သာ ျဖစ္သည္။အစဥ္အျမဲ သတိရႇိရႇိ ကာကြယ္ႏိုင္ရန္အတြက္ အျမဲတမ္း ကာကြယ္ေရး တပ္မေတာ္မ်ား (Regular Army)ဖြဲ႕စည္း ထားရႇိပါသည္။ သို႔ရာတြင္ တကယ္လက္ေတြ႕ စစ္ပြဲႀကီးမ်ားတြင္ အေရးပါေသာ ျပည္သူမ်ားက အရန္တပ္မေတာ္ (Volun Teer) အေပ်ာ္တမ္းတပ္သားမ်ားအျဖစ္ ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲ ပါသည္။ လက္နက္ရိကၡာ ေထာက္ပံ့ေပးေနေသာ ျပည္သူမ်ား၏ အသက္စည္းစိမ္တို႔ကို ေစာင့္ေရႇာက္ကာကြယ္ရန္ ရည္ ရြယ္ဖဲြ႕စည္ျခင္း ျဖစ္သည္။
လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ထားေသာ အဖြဲ႕အစည္းး ျဖစ္၍ အမိန္႔ေပးစနစ္ျဖင့္ စည္းကမ္းတက် အုပ္ခ်ဳပ္စီမံရသည့္အျပင္ စစ္တပ္၏ အေျခခံအခ်က္မႇာ အမိန္႔ကို နာခံျခင္းျဖစ္သည္။ ျပည္သူမ်ား၏ အမိန္႔ကို ဦးတည္ထမ္းရြက္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔မႇသာ (Professional) ပီသေသာ တပ္မေတာ္ႀကီးတစ္ရပ္ ျဖစ္လာေပမည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ကာကြယ္ရန္ဆိုသည္မႇာ လူတစ္စုကို ကာကြယ္ရန္အတြက္ အာဏာရႇင္မ်ားသံုးစြဲခဲ့ေသာ စကားလံုးျဖစ္သည္။ အမႇန္စင္စစ္ျပည္သူ၏ အသက္စည္းစိမ္မ်ားႏႇင့္ သတ္မႇတ္ထားေသာ ႏိုင္ငံ၏ နယ္နိမိတ္ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရႇာက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
တစ္ဆက္တည္း စစ္၀ါဒီ၊ စစ္၀ါဒ၊စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ပထမကမၻာစစ္ႏႇင့္ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးတို႔သည္ စစ္၀ါဒကို အေကာင္အထည္ေဖာ္သည့္ စစ္၀ါဒီမ်ားကို ကမာၻျပည္သူမ်ားက စည္းလံုးညီညြတ္စြာ ခုခံ တုိက္ခိုက္ခဲ့သည့္ စစ္ပြဲႀကီးမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ကာကြယ္ေရး တပ္မေတာ္ႀကီးတစ္ခုလံုးကို မိမိတစ္ဦးတည္းလက္၀ယ္ ႀကီးအုပ္သိမ္းပိုက္၍ ခံုသမာဓိလူႀကီးမင္း ကယ္တင္ရႇင္မ်ားသဖြယ္ တုိင္းျပည္ကို အမိန္႔ေပးစနစ္ျဖင့္ တရားဥပေဒကင္းမဲ့စြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ စနစ္ကို စစ္၀ါဒဟူ၍ ေခၚႏိုင္ပါသည္။  တစ္ပါတီအာဏာရႇင္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ပါတီသာအမိ၊ ပါတီသာအဖ စစ္တပ္ ပံုစံအတုိင္းအဖြဲ႕ထားၿပီး အမိန့္ေပးစ နစ္တစ္နည္းအားျဖင့္ ဗဟိုဦးစီးခ်ဳပ္ ကိုင္မႈျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာ စနစ္ျဖစ္ သည္။ စစ္ေအးကာလတစ္ေလ်ာက္ လံုးတြင္ မဖြံ႕ၿဖိဳးေသးေသာ ႏုိင္ငံငယ္ အမ်ားအျပားတြင္ (Army's coup) စစ္အာဏာသိမ္းပြဲမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။ စစ္အာဏာသိမ္းၿပီးေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အေမႇာင္ေခတ္သို႔ ေရာက္ရႇိသြားၿပီး ဆင္းရဲမြဲေတမႈမ်ား ညႇဥ္းပန္းႏႇိပ္စက္မႈမ်ား၊ အနိ႒ာ႐ံုမ်ားျဖင့္ ျပည့္လွ်ံေနၾကသည္။ 
ျပည္တြင္းစစ္(Civil war)ကို အထူးေဖာ္ျပေရးသားလိုပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံတြင္ ျပည္တြင္းစစ္ႀကီးမႇာ နာတာရႇည္ လူမမာႀကီးျဖစ္ေနသည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးသည္မႇ ယေန႔အထိ အဆက္မျပတ္ ျဖစ္လွ်က္ရႇိသည္။ အိမ္နီးခ်င္း အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား မရႇိသေလာက္ျဖစ္ေန၍ တုိင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးကို အားသြန္ခြန္စိုက္ ေဆာင္ရြက္လွ်က္ရႇိ ၾကသည္။ မိမိတို႔သမိုင္းတြင္ ရႇည္ၾကာစြာျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ပဲခူး-ဟံသာ၀တီႏႇစ္ ေလးဆယ္စစ္ပြဲႏႇင့္အျခား ပေဒသရာဇ္မင္းမ်ားအခ်င္းခ်င္း နယ္ေျမလု အင္အားၿပိဳင္စစ္ပြဲမ်ားကို ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။ လက္နက္ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးေတြ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကသည္။ ေနာက္တက္သည့္ အရည္အခ်င္းညံ့ဖ်င္းေသာ မင္းလက္ထက္တြင္ အင္အားခ်ည့္နဲ႔၍ လက္နက္ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးမ်ား ၿပိဳကြဲခဲ့ၾကသည္။ လက္နက္ျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ေရရႇည္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ထိန္းသိမ္းရန္ မလြယ္ကူေၾကာင္း ေလ့လာႏုိင္သည္။ လက္နက္သည္ စစ္ပြဲ၏ လိုအပ္ေသာ အစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ယေန႔အခ်ိန္အခါတြင္ ေတာ္လႇန္ေရးပါတီမ်ား၏ လက္နက္ကိုင္ တိုက္ပြဲမ်ားမႇာ ေမႇးမႇိန္ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ေသာ္လည္း လူမ်ဳိးစုလက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡမႇာ ဆက္လက္ျဖစ္ပြား က်န္ရႇိေနပါသည္။ အဓိကလိုအပ္ေနေသာ အခ်က္ႏႇစ္ရပ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရႇိသည္။ တစ္ဦးႏႇင့္တစ္ဦး ယံုၾကည္မႈအားနည္းျခင္းႏႇင့္ အေၾကာက္တရားမ်ား လႊမ္းမိုးေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရႇိရသည္။ တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုမ်ားအပါအ၀င္ ျပည္ေထာင္စုႀကီးတစ္ခုလံုး အတြက္ အကာအကြယ္ေပးထားေသာ တရားဥပေဒႀကီးစိုးသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္စနစ္တစ္ရပ္ကို မျဖစ္မေန ၀ိုင္း၀န္းႀကိဳးပမ္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔မႇသာ တစ္ဦးႏႇင့္တစ္ဦး အျပန္အလႇန္ ယံုၾကည္မႈမ်ားျဖင့္ သံသယကင္းစြာ ဆက္ဆံႏိုင္လိမ့္မည္။ စစ္တပ္(သို႔) လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္သည္ နယ္ေျမတစ္ခုကို (Occupy) သိမ္းပိုက္ၿပီးေနာက္ အ ေျခအေနအရ ျပန္လည္ဆုတ္ခြာရမည္ဆိုလွ်င္ စစ္ေ၀ါဟာရအရ အက်အဆံုး၊ အဆံုးအ႐ံႈးနည္းပါးစြာျဖင့္ (Successfully Retreat) ေအာင္ျမင္စြာ ဆုတ္ခြာျခင္းျဖစ္သည္။ သာဓကအေနျဖင့္ ဂ်ပန္ထိုးစစ္ေၾကာင့္ အဂၤလိပ္တပ္မ်ား ျမန္မာျပည္မႇ အင္းဖားအထိ ဆုတ္ခြာမႈ၊ မဟာမိတ္တပ္မ်ား ၏ ကမၻာေက်ာ္ဒန္တပ္ဆုတ္ခြာမႈႀကီးမ်ား ျဖစ္သည္။ 
စစ္ေသနဗ်ဴဟာရ ေအာင္ျမင္စြာသိမ္းပိုက္ေရးထက္ ေအာင္ျမင္စြာဆုတ္ခြာျခင္းသည္ ပိုမိုႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ခက္ခဲ၍ ေသနဂၤဗ်ဴဟာေျမာက္ပါသည္။ ႏုိင္ငံေရးအႏႇစ္သာရ မေဆာင္ေသာ ယာယီၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ အခ်ိန္အခါမေရြး ျပင္းထန္စြာ ထပ္မံေပါက္ကြဲႏိုင္ပါသည္။ ဘုရင္မင္းေခါင္ႏႇင့္ ရာဇဓရာဇ္မင္းႏႇစ္ပါးတို႔၏ ႏႇစ္ေလးဆယ္ၾကာစစ္ပြဲသည္ မိုးတြင္းအခါ စပါးစိုက္ရိကၡာစု မိုးကုန္ပြင့္လင္း ေႏြဦးရာသီတြင္ ျပန္လည္တုိက္ခိုက္သျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈမရဘဲ စစ္ပြဲမ်ားအား ဆက္လက္ျဖစ္ပြားေစပါသည္။ ျမန္မာ့႐ိုးရာလက္ေ၀ႇ႔ပြဲမ်ားတြင္ အနားယူ၊ အနားေတာင္းၿပီးေနာက္ သက္လံုေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ဆက္လက္ယႇဥ္ၿပိဳင္ေနသကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္။ ဖဆပလႏႇင့္ မဆလေခတ္မ်ားတြင္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ေသာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးမႈမ်ားတြင္ တစ္ဖက္ႏႇင့္ တစ္ဖက္စြပ္စြဲမႈမ်ား၊ ျငင္းခံုမႈမ်ား တစ္ဖက္သတ္တင္ျပမႈမ်ားျဖင့္ ယံု ၾကည္မႈကင္းမဲ့စြာ အဆံုးသတ္ခဲ့ပါသည္။
အျခားတစ္ဖက္တြင္ မိမိတို႔ေပၚ လႊမ္းျခံဳထားေသာ အေၾကာက္တရားမ်ားကို ရဲ၀ံ့စြာေျဖရႇင္းသင့္သည္။ မိမိေခတၱသိမ္းယူထားေသာ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာကို လက္လႊတ္ဆံုး႐ံႈးရမည္ကို စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔ေနစရာမလိုဘဲ ျပည္သူထံသို႔ အျပည့္အ၀ ျပန္လည္ေပးအပ္ျခင္းသည္ တရား နည္းလမ္းအက်ဆံုး လက္ေတြ႔လုပ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုအေၾကာက္တရား ႏႇစ္ခုၾကားတြင္ မိမိတို႔ လိုလားေတာင့္တေနေသာ ထာ၀ရၿငိမ္းခ်မ္းေရးမႇာ ေမႇးမႇိန္ေပ်ာက္ကြယ္ေနလွ်က္ရႇိသည္။
ျပည္တြင္းစစ္ႀကီးအတြင္း အသက္စည္းစိမ္ အိုးအိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆံုး႐ံႈးမႈမ်ားျဖင့္ ေပးဆပ္ခဲ့ရၿပီးျဖစ္သည္။ သည့္ထက္ပို၍ဆိုးသည္မႇာ အက်င့္စ႐ိုက္၊ သိကၡာ၊ စာရိတၱ၊ စာနာမႈဟူေသာ စိတ္ဓာတ္ေရးရာမ်ား ပ်က္ျပား ခဲ့ရျခင္းႏႇင့္အတူ အစားထိုး၍မရႏိုင္ေသာ ခါးသီးသည့္ ရင္နင့္ဖြယ္ရာစိတ္ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္မ်ားသည္ တန္ဖိုးျဖတ္၍မရေသာ ႀကီးမားသည့္ ဆံုး႐ံႈးမႈႀကီးတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ျပည္နာမႇေငြရႇာေကာင္းသူမ်ား၊ ဇာတ္ပ်က္ လူတန္းစားမ်ား၊ ကပ္ပါးေကာင္မ်ား၊ ငေတမာလွ်င္ ၿပီးေရာဟူေသာသူမ်ား အက်င့္ ပ်က္၀န္ထမ္းမ်ား ေပၚေပါက္လာၿပီး ထိုသူတို႔၏ ေအာက္တန္းက်ေသာ စိတ္ဓာတ္ႏႇင့္လုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ အဂတိလုိက္စားမႈ၊ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ၊ အသိတရားေခါင္းပါးမႈ အစရႇိေသာ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးမ်ား ျဖစ္ေပၚေစခဲ့သည္။
ထာ၀ရၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အားနည္းေနေသာ၊ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ရန္လိုေသာ၊ အဟန္႔အတားျဖစ္ေသာ၊ အခ်ိန္အခါႏႇင့္ မကိုက္ညီေသာ၊  အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရးဆိုင္ရာ အသီးသီးတြင္ ယံုၾကည္မႈရႇိရႇိ၊ အေၾကာင္းတရားကင္းကင္းျဖင့္ မႇန္ကန္ေသာ နည္းလမ္းမ်ား ခ်မႇတ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ အခ်ိန္က်ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေသာ ဒီမိုကေရစီေျပာင္းလဲေရးအစပိုင္း၌ တာ၀န္ရႇိသူမ်ားအပါအ၀င္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ားအတြက္ သတိႀကီးစြာျဖင့္ ထိလြယ္ရႇလြယ္ အမႇားလံုး၀မခံေသာ အေျခအေနတစ္ရပ္ျဖစ္သည့္အျပင္ လက္လြတ္မခံႏိုင္ေသာ အခြင့္အေရးတစ္ရပ္လည္း ျဖစ္သည္။ လာျခင္း ေကာင္းေသာအစျဖစ္လွ်င္ အဆံုးသတ္မႈလည္း အျပဳသေဘာေဆာင္သည့္ဘက္သို႔ ဦးတည္ရာဖြယ္ရႇိသည္။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏႇစ္ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္၏ အမႇန္တရားႏႇင့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏႇစ္ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္အရိႇ တရားမ်ား ေပါင္းစပ္ညႇိႏိႈင္းမႈ တူညီ ေသာဘံုရပ္တည္ခ်က္မ်ားျဖင့္ တိုင္း ျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတို့ လုပ္ေဆာင္ေအာင္ျမင္ျခင္းသည္သာ လ်င္ အေျခခံအက်ဆံုးလုပ္ငန္းစဥ္ ျဖစ္သည္။ မတူတာ ေခတၲဖယ္ထား ၍ တူညီတာေတြ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ 
တုိင္းျပည္ တည္ေဆာက္ေရးႏႇင့္ ကာကြယ္ေရးတာ၀န္ ၀တၱရားမ်ားတြင္ တပ္မေတာ္သည္ အမႇန္တကယ္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏ တစ္ဖက္စြန္းျဖစ္ေသာ စစ္၀ါဒီ၊ စစ္၀ါဒ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတို႔ကား မိမိတို႔ႏႇလံုးသားမႇ အမႇန္တကယ္ဖယ္ရႇားရမည့္ အရာမ်ားျဖစ္သည္။ မ်ဳိးဆက္သစ္ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ တပ္မေတာ္၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ျပန္လည္ျမႇင့္တင္ေပးမည့္ သူမ်ား၊ အသစ္တစ္ဖန္ ျပန္လည္ေမြးဖြားသူ ေပးမည့္ သူမ်ားဟု ယံုၾကည္ပါသည္။ ျပည္တြင္းစစ္ႀကီးမႇေပးခဲ့ေသာ အေမြဆိုးမ်ား၊ ျပႆနာမ်ား၊ အခက္အခဲမ်ားကို ေျဖရႇင္းရာတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ ပထမ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ ဒုတိယ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ တတိယဟူ၍ ခံယူေျဖရႇင္းသင့္ပါသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမပါရႇိေသာ တုိင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ တက္မပါေသာ ေလႇကို လက္ျဖင့္ ယက္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ မည္သို့ပင္ျဖစ္ေစ မႇန္ကန္ေသာ ထင္ သာျမင္သာ႐ိုးသားျဖဴစင္သည့္ေျပာင္း လဲမႈမ်ားသည္သာ လက္ေတြ႕ၿငိမ္း ခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကိုအေကာင္ အထည္ေပၚေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ေပး ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ စိတ္ရႇည္မႈ၊ သ ေဘာထားႀကီးမႈ၊ ခြင့္လႊတ္စာနာမႈ၊ အျပန္အလႇန္ လုိက္ေလ်ာမႈအခ်က္မ်ားသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ပါ၀င္ရမည့္ လက္ေတြ႕အေျခခံ အခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။ အျပဳတ္တိုက္ေရး အျမစ္ျပတ္ေခ်မႈန္းေရးတို႔သည္ လက္နက္ျဖင့္ေျဖရႇင္းေသာ ယာယီ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၿပီး တကယ္လက္ေတြ႕တြင္မူ စိတ္ဓာတ္ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏႇက္ေနေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတုအေယာင္မ်ားသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အာဖရိက ျပည္တြင္းစစ္ပြဲမ်ားတြင္ အမ်ားအားျဖင့္ အင္အားႀကီးေသာ လူမ်ဳိးစုမ်ားသည္ အင္အားနည္းေသာ လူမ်ဳိးစုမ်ားကို အစုလိုက္အျပံဳလိုက္ သတ္ျဖတ္ေနေသာ လူမ်ဳိးတံုး စစ္ပြဲႀကီးမ်ားျဖစ္သည္။ စိတ္ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္ဟု ေခၚဆိုႏိုင္ေသာ အမုန္း၊ ရန္ၿငိဳး၊ အာဃာတ၊ အျပန္အလႇန္ လက္စားေခ် တံု႔ျပန္မႈမ်ားျဖင့္ စဥ္ဆက္မျပတ္သတ္ျဖတ္ေနေသာ လူမ်ဳိးစုမ်ဳိးတံုးေရး စစ္ပြဲႀကီးမ်ားျဖစ္၍ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအစစ္အမႇန္ႏႇင့္ အလႇမ္းေ၀းလွ်က္ရႇိသည္။ သံေ၀ဂယူစရာ ထိတ္လန္႔စရာျဖစ္သည္။
ဂြစာ စာေရးဆရာႀကီးဟု ထင္ရႇားသည့္ ဘားနတ္ေရႇာ့တ္၏ (Man and Arm) လူႏႇင့္လက္နက္ ျပဇာတ္ကို ဆရာဗန္ေမာ္တင္ေအာင္သည္ ဗိုလ္ႀကီးေခ်ာကလက္အမည္ျဖင့္ ျမန္မာျပန္ဆိုေရးသားခဲ့သည္။ ထုိျပဇာတ္၌ က်ည္ဆန္မ်ားသည္ စားသံုး၍မရေသာ အရာမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကာလတြင္ မည္သို႔မွ် အသံုးမ၀င္ေၾကာင္း၊ ဘ၀ရႇင္သန္မႈအတြက္ က်ည္ဆန္မ်ားထက္ ေခ်ာကလက္မ်ားက ပိုမိုအသံုး၀င္ေၾကာင္း ေျပာင္ေလႇာင္ ေရးသားထားသည္။ မိမိတို႔ဘ၀ ရႇင္သန္ေရးအတြက္ ေခ်ာကလက္ကဲ့သို႔ စားသံုးကုန္၊ လူသံုး ကုန္မ်ားကို အာ႐ံုစိုက္ဂ႐ုျပဳျခင္းသာ အာမခံခ်က္ေပးမည့္ အရာျဖစ္သည္။
- ရဲေဘာ္ျပာေငြ သင္သြားလိုရာသြားႏိုင္ၿပီဟူေသာ အမိန္႔ျပန္တမ္းမ်ား၊
- ေသြးမ်က္ရည္ သခ်ဳႋင္းဖံုးလႊမ္းေနေသာ အနိ႒ာ႐ံုမ်ား၊
- ရင္၀တည့္တည့္သို႔ ေရာက္လာမည့္ က်ည္ဆန္မ်ား၊
- ခါးသည္းေသာ စိတ္ဓာတ္ရာဒဏ္ခ်က္ ပံုရိပ္ဆိုးမ်ား
 အစရႇိသည့္ ျပည္တြင္းစစ္ႀကီး၏ ရင္နင့္ဖြယ္ရာ အေမႇာင္ညမ်ားကို ေက်ာ္ျဖတ္၍ ဆန္႔က်င္ဘက္ဦးတည္ရာျဖစ္ေသာ စိတ္သစ္ခြန္အားသစ္ကို ေပၚေအာင္ အေကာင္အထည္ေပးမည့္ အနာဂတ္ထာ၀ရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေရာင္ ျခည္ကို ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တ လက္ကမ္းႀကိဳဆိုလွ်က္ရႇိပါသည္။
Written by ဦးေဇာ္ (ေအာင္ဆန္း)   
Sunday, 20 November 2011 15:54(http://news-eleven.com/)ကူးယူထားပါသည္

No Response to "ထာ၀ရၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆီသို႔ . ."

Send en kommentar

လူအခ်င္းခ်င္း လွည့္ပတ္ျခင္း ကင္းေဝးၾကပါေစ။အထင္ေသးျခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။အျမင့္ေရာက္လို႔ အျမင္က်ယ္တာထက္ အျမင္က်ယ္လို႔ အျမင့္ေရာက္တာက ပိုေကာင္းပါတယ္။