ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသို႔ … အလည္ေရာက္ရွိျခင္း (၂) ဒဂုန္တာရာ၏ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္၊ မန္းဒါ၀ိတ္ႏွင့္ ဗိုလ္ေန၀င္း

0

Kamar Pale – ႏုိ၀င္ဘာ ၁၄၊ ၂၀၁၁


ဆရာ၏ လၻက္ရည္ၾကမ္းကား ခဏကေလးႏွင့္ပင္ က်ဳိၿပီးသြားသည္။ က်ေနာ္တို႔မွာ ထိုင္ရမလို၊ ထရမလို၊ ၀ိုင္းကူရမလိုႏွင့္ ခ်ီတံုခ်တံု။ အျမင္အားနည္းသူ အဖိုးႀကီးတဦး၏ အႏၱရာယ္မ်ားလွေသာ လၻက္ရည္ၾကမ္းကိုေသာက္ရသည္မွာ ရင္တထိတ္ထိတ္၊ ရင္တခုန္ခုန္ျဖင့္ ေသာက္ေနရသည္ကိုး။
“ဦးခင္ေမာင္ျမင့္ ေထာင္ထဲမွာ က်ဆံုးသြားခဲ့ၿပီဆရာ”
“ေၾသာ္ … ဟုတ္လား”
စကား၀ိုင္းကား ေခတၱတိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္သြားသည္။
“မွတ္မိေနေသးတယ္ဗ်။ ဗိုလ္ေန၀င္း တိုင္းျပည္အာဏာသိမ္းလိုက္တုန္းက၊ ၁၉၆၂ ကေပါ့။ ကိုခင္ေမာင္ျမင့္ က်ေနာ့္ဆီ အမွတ္မထင္ ေရာက္ လာတယ္။ အေပၚက ဟာေ၀ယံရွပ္အက်ႌနဲ႔၊ ေအာက္က ေဘာင္းဘီရွည္နဲ႔ဗ်။ ႐ုပ္ဖ်က္ထားတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္က သူ႔ကို ျမင္ျမင္ခ်င္း မွတ္မိေနတယ္”
ဆရာသည္ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္ က်ဆံုးသြားေသာ သတင္းကိုမသိရေသး။ ဆရာ့ မိတ္ေဆြမ်ား၊ ရဲေဘာ္မ်ားက တမင္မေျပာဘဲ ထားေလသလား။ က်ေနာ္တို႔မွာ ေျပာလက္စႏွင့္ မထူးေတာ့ၿပီ။ ဆရာသည္ သူ႔ဟန္အတိုင္း ေငးေငးဆဆအေတြးမ်ားျဖင့္ သူ႔မိတ္ေဆြရဲေဘာ္ႀကီး ဦးခင္ ေမာင္ျမင့္ (အဆိုေတာ္ ကိုသန္းလႈိင္၏အကို၊ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး ရဲေဘာ္ႀကီး၊ ပမညတ၏ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္တဦး၊ ျပည္သူ႔တိုး တက္ေရး ပါတီ PPP ၏ဥကၠ႒၊ ထိုစဥ္က န၀တ စစ္အစိုးရ၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ဗိုလ္ေန၀င္းရွိေန၊ ႀကိဳးကိုင္ေနေၾကာင္း အစည္းအေ၀းတြင္ ရဲရဲေတာက္ ဖြင့္ခ်ခဲ့သူ) အေၾကာင္းကုိ စဥ္းစားေနပံုရသည္။
“က်ေနာ့္ရဲ႕ဆိတ္ဖလူးရနံ႔တြင္ မိမိကိုယ္ကုိယ္ ရွာေဖြေတြ႕ရွိျခင္း …”
“ဟုတ္ကဲ့ … ဖတ္ဖူးတယ္ဆရာ”
“အင္း အဲဒီထဲမွာ က်ေနာ္က အေတြးစက္၀ိုင္းကိုက်ဳံ႕လိုက္တယ္လို႔ ေရးခဲ့တယ္။ အဲဒါကို သူတို႔က က်ေနာ္ တရားလိုင္းဘက္ ေရာက္သြားၿပီလို႔ ထင္သြားပံုရတယ္ဗ်”
ဆရာသည္ ေျပာရင္းက အျပံဳးျဖင့္ ေငးရီေနသည္။
“တခုက … က်ေနာ္က အဲဒီထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးမွဴးလို႔သံုးထားတယ္ … ဟုတ္တယ္။ အဲဒီအသံုးကို သူတို႔ကမႀကိဳက္ၾကဘူး။ ျပင္ေပးပါတဲ့။ ဒါနဲ႔ က်ေနာ္က စည္း႐ံုးေရးမွဴးလို႔ ျပင္ေပးလိုက္တယ္။ အဲ … အဲဒါ သူတုိ႔ လက္ခံသြားတယ္။ အဲဒီအတုိင္း ပံုႏွိပ္ခြင့္ေပးလုိက္တယ္။ ရယ္ရတယ္ဗ်ာ … ခင္ဗ်ားတို႔ စဥ္းစားၾကည့္ ႏိုင္ငံေရးမွဴးနဲ႔ စည္း႐ံုးေရးမွဴး ….”
ထိုစဥ္ ေစာေစာက ေျပးထြက္သြားေသာ ေဒ၀ီကေလး အိမ္ထဲျပန္၀င္လာသည္။ လက္ထဲတြင္ ပန္းကန္ကေလးတခ်ပ္ႏွင့္။ ပန္းကန္ထဲတြင္ လက္မလံုးခန္႔ ၾကံအေသးမ်ဳိး ႀကံေခ်ာင္းကေလးမ်ားကို လက္ႏွစ္ဆစ္ခန္႔ ျဖတ္ေတာက္ထားကာ ယူလာပါသည္။ ဆရာႏွင့္ က်ေနာ္တို႔အၾကား စားပြဲခံု နိမ့္နိမ့္ကေလး တခုခ်၍ ၾကံပန္းကန္ကေလးကို တင္လိုက္သည္။
“ဖိုးဖိုး … စား။ ဧည့္သည္ေတြ စားေနာ္”
“ဟုတ္ကဲ့ပါဗ်ာ” ေဒ၀ီသူမသည္ ထိုသို႔ဧည့္၀တ္ျပဳရင္း သူ႔သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေဆာ့ကစားရန္ ျပန္လည္ေျပးထြက္သြားပါသည္။
“က်ေနာ့္ရဲ႕ မာယာကဗ်ာစာအုပ္ ဖတ္ဖူးၾကလား”
“ဖတ္ဖူးတယ္ ဆရာ”
“အဲ … အဲဒီထဲမွာ … ခ၀ဲပြင့္၏ ဆံုးမခန္းကဗ်ာ ပါတယ္ဗ်။ က်ေနာ္ေရးတာက မန္းက ရယ္ေမာလို႔ ေရးတာ။ အဲဒါကို စာ႐ိုက္တဲ့သူက ပန္းက ရယ္ေမာလို႔ ႐ိုက္လုိက္တယ္။ အဲဒီအတိုင္း ပံုႏွိပ္မွာပါလာတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း မ်က္လံုးက အားမေကာင္းေတာ့ အရင္လို မစစ္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ က်ေနာ္ေျပာတဲ့ မန္းက က်ေနာ္နဲ႔အတူ အင္းစိန္ေထာင္မွာ ေထာင္က်ဖက္ မန္းဒါ၀ိတ္ကုိေရးတာ။ အဲဒါ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ဗ်”
ဆရာ့ကုိ သူ၏ အတိုက္အခံစာေရးဆရာမ်ားက စကားလံုးအသစ္ထြင္ရာတြင္ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လည္ သည္ဟု ေရးသားေျပာဆို တုိက္ ခိုက္ခဲ့ၾကသည္။ ဆရာ၏ ေ၀ါလ္ဒစၥေန အျပာ၊ ၀တ္လစ္စလစ္ လမ္းမႀကီးဆိုသည့္ စကားလံုးသစ္မ်ား။ ေလႏုေအးသည္ကား ယေန႔ထိ ကဗ်ာေရးသူ၊ သီခ်င္းေရးသူ၊ ရသစာတမ္း ေရးသူမ်ား၏ ႏွလံုးသားလက္စြဲ စကားလံုးအျဖစ္ ထင္က်န္ေနပါသည္။ ထို႔အျပင္ ေခတ္ၿပိဳင္ခံစားမႈ၊ ႐ုပ္ပံုလႊာ … စသည္ျဖင့္။
ဆရာႏွင့္ စာေပေရးရာတြင္ အတုိက္အခံျဖစ္ခဲ့သူမ်ား ရွိပါသည္။ ထိုအတိုက္အခံျဖစ္ခဲ့သူမ်ားသည္ ဆရာ့ကုိ ေနာက္ဆံုးတြင္ နားလည္ လက္ခံသြားခဲ့သည္။ တေလာေလးႏွစ္မ်ားဆီက စာေရးဆရာ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္သည္ ေဆာင္းပါးျဖင့္ ဆရာ့အေပၚ သူ႔အျမင္မွားခဲ့သည္ကို ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ခဲ့သည္။ ငယ္ရြယ္စဥ္ ဂိုဏ္းဂဏ စိတ္အစြဲျဖင့္ တိုက္ခိုက္ခဲ့မိျခင္းျဖစ္ပါသည္ဟု ေဆာင္းပါးျဖင့္ တရား၀င္ေတာင္းပန္ခဲ့သည္။
ေဒ၀ီကေလး အိမ္ထဲျပန္၀င္လာပါသည္။ ဆရာသည္ ေျမးျဖစ္သူ၏ ၾကံေခ်ာင္းကေလးမ်ားကို လက္ျဖင့္စမ္းကာ စားေနသည္။ ေဒ၀ီကေလးက သူ႔ၾကံေခ်ာင္းကေလးမ်ားကို သူ႔အဖိုးစားေနသည္ကိုၾကည့္၍ ၾကည္ႏူးေနသည္။ က်ေနာ္ထို႔မွာ ထိုျမင္ကြင္းကုိၾကည့္ရင္း အံ့ၾသရသည္။ ဒါဟာ လူတေယာက္ရဲ႕ မွန္ကန္သည့္ေစတနာကို လက္ေတြ႕က်က် အသိအမွတ္ျပဳလိုက္တာပဲ။ ယခု ထိုလူတေယာက္သည္ကား သံုးႏွစ္ ေလးႏွစ္အရြယ္ ကေလးငယ္မေလး။ ဆရာက သူ႔ေျမးကေလးႏွင့္ စကားေျပာရာတြင္လည္း က်ေနာ္ႏွင့္၊ ခင္ဗ်ားႏွင့္သာ သံုးႏႈန္းေျပာ ဆိုေနသည္။ စကား၀ုိင္းက ဗိုလ္ေန၀င္းဆီေရာက္သြားသည္။ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္အေၾကာင္းေျပာရာမွ ဆက္သြားျခင္းျဖစ္သည္။
“ဗိုလ္ေန၀င္းမွာ ဉာဏ္တခု ရွိတယ္ဗ်။ စကားလံုးအရ ဘယ္လိုေျပာမလဲ …. ဖဲသမားဉာဏ္ …”
“ကလိန္ ကက်စ္ ဉာဏ္မ်ဳိးလား ဆရာ”
“မဟုတ္ေသးဘူးဗ်။ ဖဲသမားဉာဏ္ …. ဒီလိုေလဗ်ာ သူနဲ႔အတူကစားေနတဲ့ ဖဲ၀ိုင္းထဲကလူေတြမွာ ဘာဖဲကိုင္ထားတယ္ဆိုတာ သိသလိုမ်ဳိး …. ဆိုေတာ့ ဖဲသမားဉာဏ္ေပါ့ဗ်ာ။ ၿပီး သူက လူေတာ္တေယာက္ဗ် … ဒါေပမယ့္”
“မေကာင္းတဲ့ဘက္မွာ ေတာ္တဲ့သူေပါ့ဆရာ”
“ဟုတ္တယ္ … ခင္ဗ်ားတုိ႔ေျပာတာဟုတ္တယ္ … သူက မေကာင္းတဲ့ဘက္မွာေတာ္ေနတာ”
အခ်ိန္ကား ညေနေစာင္းခဲ့ၿပီ။ ဆရာႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရသည္မွာ အေတာ့္ကို ရင္ခုန္လႈပ္ရွားဖြယ္ျဖစ္သည္။ ကဗ်ာကို ေတြ႔ရွိရသည္။ ပန္းခ်ီကုိ ခံစားရသည္။ ကိုယ္မမီလိုက္သည့္ သမိုင္းကို ကိုယ္တိုင္ ျဖတ္သန္းေနရသလိုလို ….
၁၉၁၉ ခုႏွစ္၊ ေမလ (၁၀) ရက္ေန႔တြင္ ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚ က်ဳိက္လတ္ၿမိဳ႕ ထိုင္ကူျမစ္တန္း ေက်းရြာကေလးတြင္ ဖြားျမင္ခဲ့ေသာ၊ ၁၉၃၆ ေက်ာင္းသားသပိတ္၌ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဂ်ဴဗလီေဟာတြင္က်င္းပေသာ ပထမဆံုး ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားညီလာခံသို႔ က်ဳိက္ လတ္ၿမိဳ႕ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ တက္ေရာက္ခဲ့ေသာ၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သို႔ ကုိယ္ပုိင္စႏၵယားျဖင့္ စကိုင္းေဆာင္တြင္ အ ေဆာင္ေနတက္ေရာက္ခဲ့ေသာ၊ ၁၉၃၈ ခုႏွစ္တြင္ (၀န္ႀကီးမ်ား႐ံုး) သို႔ ေက်ာင္းသားမ်ား၀ိုင္းပတ္ခ်ီတက္ဆႏၵျပရာတြင္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္တို႔ႏွင့္အတူ ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲခဲ့ေသာ၊ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုဘဟိန္း၏ အရင္းႏွီးဆံုးမိတ္ေဆြ ရဲေဘာ္ ျဖစ္သူ၊ ဗေမာ္တင္ေအာင္၏ စာေပရဲေဘာ္ႀကီး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတုိ႔ တြင္ တက္ႂကြလႈပ္ရွားခဲ့သူ …. ကုိေဌးၿမိဳင္ (ေခၚ) ဆရာ ဒဂုန္တာရာ ….။
ဆရာသည္ ယေန႔အထိ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအေပၚ ယံုၾကည္ရပ္တည္ေနခဲ့၊ ရပ္တည္ေနဆဲျဖစ္သည္။ သူ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရပ္တည္ခ်က္မွာ လူၾကား ေကာင္းေအာင္၊ ခါေတာ္မီရပ္တည္ခ်က္မ်ဳိးမဟုတ္။ သူ႔၏ သမိုင္းျဖတ္သန္းမႈ၊ သူ၏ သမိုင္းအေတြ႕အၾကံဳအရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ယံုၾကည္ ရပ္တည္ျခင္း ျဖစ္သည္။ သူ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရပ္တည္ခ်က္တြင္ ဘက္ရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိ ခံစားရသည္။ အမွန္တရားဘက္၊ ေမတၱာတရားဘက္၊ အဖိႏွိပ္ခံတို႔ဘက္မွျဖစ္သည္ဟု ခံစားရသည္။ ဆရာသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏ ရန္သူစစ္ကို ဆန္႔က်င္သူျဖစ္သည္။ စစ္ကို ဆန္႔က်င္သျဖင့္ တကမၻာလံုးရွိ စစ္အုပ္စု၊ စစ္အာဏာရွင္၊ စစ္အစိုးရကိုလည္း လက္မခံ။ ဆန္႔က်င္သည္။ စစ္ျဖင့္ အက်ဳိးစီးပြားရွာေဖြ ျဖစ္ထြန္းေနမႈမ်ားကို မည္သို႔ လက္ခံႏိုင္ပါမည္နည္း။ ဆရာသည္ အီေဗာ္လူးရွင္း အင္ရီေဗာ္လူးရွင္းကို လက္ခံယံုၾကည္သူျဖစ္သည္ဟု သူ႔စာမ်ားတြင္ ဖတ္ခဲ့ရ ဖူးပါသည္။ ဆရာသည္ ေတာ္လွန္ေရးကို လက္ခံယံုၾကည္သူ ျဖစ္သည္။ လက္မခံ၊ ပစ္ပယ္ေနသူမဟုတ္ ….။ တဆက္တည္းတြင္ သူသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရပ္တည္ခ်က္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမား …။
“က်ေနာ္တုိ႔ ျပန္လိုက္ပါဦးမယ္ ဆရာ”
“ေၾသာ္ …. ဟုတ္ၿပီ”
ျခံ၀ေရာက္ေတာ့ ဆရာ့ မဲဇာေက်းလက္ အိမ္ကေလးကို ျပန္လွည့္ၾကည့္မိသည္။ အိမ္အ၀င္ တံခါး၀တြင္ အျပံဳးျဖင့္ေငးရီေနေသာ ဆရာ့ကို ေတြ႔ရသည္။ အျပန္လမ္းတြင္ က်ေနာ္ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူႏွစ္ဦးသည္ ကိုယ္စီအေတြးမ်ားျဖင့္ …။ ။
+ (ဖထီးမန္းဒါ၀ိတ္သည္ ၈၈၈၈ အေရးေတာ္ပံုေနာက္ပိုင္း ႏိုင္ငံေရးမႈျဖင့္ ႏွစ္ရွည္ေထာင္က်အက်ဥ္းသားအျဖစ္ ေထာင္ထပ္က်ကာ အက်ဥ္းေထာင္ထဲတြင္ပင္ က်ဆံုးခဲ့သူ ျဖစ္သည္) (မုိးမခ)

No Response to "ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသို႔ … အလည္ေရာက္ရွိျခင္း (၂) ဒဂုန္တာရာ၏ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္၊ မန္းဒါ၀ိတ္ႏွင့္ ဗိုလ္ေန၀င္း"

Send en kommentar

လူအခ်င္းခ်င္း လွည့္ပတ္ျခင္း ကင္းေဝးၾကပါေစ။အထင္ေသးျခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။အျမင့္ေရာက္လို႔ အျမင္က်ယ္တာထက္ အျမင္က်ယ္လို႔ အျမင့္ေရာက္တာက ပိုေကာင္းပါတယ္။