အမ်ဳိးသားေန႔၏ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ၁၁ ဦး

0

Written by လႇျမင့္ (ရန္ကုန္တကၠသိုလ္)   
Monday, 07 November 2011 13:10

w76_24_1
၁၂၈၂ ခုႏႇစ္ သပိတ္ေမႇာက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ဦးဘဦး၏ လက္ေရးမူ
အမ်ဳိးသားေန႔သည္ ပထမအႀကိမ္ေျမာက္ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီး ၁၉၂၀ ခုႏႇစ္မႇ ေပါက္ဖြားလာေသာ လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းခ်က္တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။ ၿဗိတိသ်အစိုးရသည္ ၁၉၂၀ ခုႏႇစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဥပေဒသစ္တစ္ရပ္ကို အတည္ျပဳေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့သည္။ ယခင္က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သည္ အိႏၵိယ လက္ေအာက္ခံ ကလကတၲားတကၠသိုလ္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဥပေဒသစ္သည္ ျမန္မာျပည္၌ သီးသန္႔တကၠသိုလ္ တစ္ခုဖြင့္လႇစ္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏႇင့္ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားတကၠသိုလ္ပညာရပ္ကို မသင္ယူႏိုင္ရန္ ဟန္႔တားေသာ ဥပေဒျဖစ္သည္။

w76_24

ထိုဥပေဒသစ္ကို ျပဳျပင္ရန္ ဂ်ီ -စီ-ဘီ-ေအ ေခၚ ျမန္မာျပည္လံုးကြၽတ္အသင္းႀကီးက ေတာင္းဆိုေမတၲာရပ္ခံခဲ့ေသာ္လည္း လက္ ေထာက္ဘုရင္ခံ ဆားရယ္ဂ်ီနယ္ကရက္ေဒါက္က လက္မခံဘဲ လ်စ္လ်ဴ႐ႈခဲ့ၿပီး ၁၉၂၀ ျပည့္ႏႇစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ အတည္ျပဳခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၁၉၂၀ ျပည့္ႏႇစ္ ဒီဇင္ဘာ လ ၂ ရက္ေန႔တြင္ တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ၁၁ ဦးတို႔သည္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ရင္ျပင္ စေနေထာင့္တြင္ ၿဗိတိသွ် အစိုးရ၏ ကြၽန္သက္ရႇည္ေရးပညာေရးဥပေဒ သစ္ကိုတိုက္ဖ်က္ရန္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၈၂ ခုႏႇစ္ တန္ေဆာင္မုန္းလဆုတ္ ၈ ရက္ ေသာၾကာေန့(ခရစ္ႏႇစ္ ၁၉၂၀ ဒီဇင္ ဘာလ ၃ ရက္) ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားႀကီး ၁၁ ဦး တို႔သည္ ရန္ကုန္ယူနီဘာစီတီအက္ ဥပေဒကို သပိတ္ေမႇာက္ရန္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီး၏ ရင္ျပင္ေတာ္ စေနေထာင့္တြင္ သစၥာအဓိ႒ာန္ျပဳခဲ့ၾကသည္။

ပထမအႀကိမ္ ၁၉၂၀ ျပည့္ႏႇစ္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီး၏ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ၁၁ ဦး၏ အမည္စာရင္းကို ခရစ္ႏႇစ္ ၁၉၇၀ ျပည့္ႏႇစ္ (ျမန္မာႏႇစ္ ၁၃၃၂ ခုႏႇစ္ တန္ေဆာင္မုန္းလဆုတ္ ၁၀ ရက္) ႏို၀င္ဘာလ ၂၃ ရက္ တနလၤာေန႔တြင္က်ေရာက္ေသာ ႏႇစ္ ၅၀ ျပည့္ ေရႊရတုအမ်ဳိးသားေန႔တြင္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္၏ရင္ျပင္ေတာ္ စေနေထာင့္၌ ေက်ာက္စာတိုင္စိုက္ထူ၍ ကမၸည္းေရးထိုး သမိုင္းမႇတ္တမ္းတင္ခဲ့သည္။
'ဤေနရာကားျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၈၂ ခုႏႇစ္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ ေက်ာ္ ၈ ရက္ေန့က ရန္ကုန္ေကာ လိပ္ေက်ာင္းသားႀကီး ၁၁ ဦးတို့ ေတြ႕ဆံု၍ ရန္ကုန္ယူနီဘာစီတီအက္ ဥပေဒကို သပိတ္ေမႇာက္ရန္ သစၥာ အဓိ႒ာန္ ျပဳေသာေနရာေပတည္း။'' ေက်ာင္းသားႀကီး ၁၁ ဦး၏အမည္ မ်ားမႇာေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါသည္။

၁။ ဘခင္
၂။ ဘိုးကြန္း
၃။ ဘဦး
၄။ ေအာင္ဒင္
၅။ ထြန္း၀င္း
၆။ ေဖသိန္း
၇။ ဘရႇင္ (သံတြဲ)
၈။ ဘရႇင္ (ထား၀ယ္)
၉။ ေက-ညီပိတ္
၁၀။ လႇတင္
၁၁။ ေမာင္ဧ

စာေရးသူကြၽန္ေတာ္သည္ လြန္ခဲ့ေသာႏႇစ္ေပါင္း ၃၉ ႏႇစ္ခန့္က ခရစ္ႏႇစ္ ၁၉၇၂ ခုႏႇစ္ ႏို၀င္ဘာလ ၂၉ ရက္ (ျမန္မာႏႇစ္ ၁၃၃၄ ခုႏႇစ္ တန္ေဆာင္မုန္းလဆုတ္ ၉ ရက္) ဗုဒၶဟူးေန႔ထုတ္ ဗိုလ္တေထာင္ေန႔စဥ္သတင္းစာႀကီးတြင္ ၅၂ ႀကိမ္ေျမာက္ အမ်ဳိးသားေန႔ အႀကိဳေဆာင္းပါးအျဖစ္ စာနယ္ဇင္းမ်ားကေျပာျပေနေသာ အ မ်ဳိးသားေန႔ သမိုင္းဦးေဆာင္းပါးကို ေရးသားခဲ့ရာတြင္ ေရႊတိဂံုရင္ျပင္ေတာ္ စေနေထာင့္တြင္စိုက္ထူထားေသာ ရန္ကုန္ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသား ၁၁ ဦး၏ အမည္စာရင္းႏႇင့္ ၁၉၇၀ ခုႏႇစ္ (ျမန္မာႏႇစ္ ၁၃၃၂ ခုႏႇစ္တြင္) က်ေရာက္ေသာ ႏႇစ္ ၅၀ ျပည့္ႏႇစ္ ေရႊရတုအမ်ဳိးသားေန႔ အထူးထုတ္စာေစာင္ႀကီးတို႔ကို အကိုးအကားျပဳ၍ အမ်ဳိးသားေန႔ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ၁၁ ဦး၏ အမည္ကို သပိတ္ေမႇာက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ၁၁ ဦးအေၾကာင္းကိုလည္း ၁၉၂၀ ျပည့္ႏႇစ္ ဒီဇင္ဘာ ၂၀ ရက္ေန႔က က်င္းပခဲ့ေသာသပိတ္ေမႇာက္ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ျပည္လံုးကြၽတ္ကိုယ္စားလႇယ္မ်ား အစည္းအေ၀းအၿပီးတြင္ ဦးသက္တင္သည္ ေရႊတိဂံုဘုရားအေရႇ႕ဘက္ ေဒၚသင္ဇရပ္၌ ဤသုိ႔ေရးဖြဲ႕သီကံုးခဲ့၏။
'ယူနီဘာစီတီအက္ မႏႇစ္သက္ ဒို႔တေတြ ပညာတတ္ နည္းပေစ၊ဥပေဒ ႏႇိမ္ခ်ဳိး ကရက္ေဒါက္ဘုရင္ခံ တည္ျပဳ ျပန္တင္းပ ဇြတ္တိုး ႏႇစ္ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသားေတြ၊ ေခါင္းေဆာင္ေပ လြန္ႀကိဳး (ကိုေအာင္ဒင္) သတိုးႏႇင့္ အမ်ဳိးခ်စ္ (လႇတင္) (ဘခင္) ေနာ္ (ေက-ညီပိတ္) ဇာနည္စိတ္-ထား၀ယ္ (ဘရႇင္)၊ သံတြဲက ရဲ (ဘရႇင္) မႇာ (ေဖသိန္း)တြင္ (ကိုေအး) ပ၊ မေႏႇးလႇ (ထြန္း၀င္း) လက္ေလ (ဖိုး ကြန္း)တဲ့ ေဟး၊(ကိုဘဦး)လမ္းညႊန္၊ ေပတယ္သပိတ္ေရႊေမႇာက္ခန္းပေလး''ဟူ၍ ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။
၁၉၇၂ ခုႏႇစ္ ႏို၀င္ဘာလ ၂၉ ရက္ေန႔ထုတ္ ဗိုလ္တေထာင္ေန႔စဥ္ သတင္းစာတြင္ ဤေဆာင္းပါး ေဖာ္ျပၿပီးေနာက္ မၾကာမီရက္အတြင္း ၁၉၇၂ ခုႏႇစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၁၃ ရက္ ေန႔ထုတ္ ဗိုလ္တေထာင္ သတင္းစာတြင္ သပိတ္ေမႇာက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ၁၁ ဦးအေၾကာင္းကို ကိုယ္တိုင္ေတးထပ္ေရးဖြဲ႕ခဲ့ ေသာ ဆရာႀကီးဦးသက္တင္ ကိုယ္တိုင္ေရးသားခဲ့ေသာ ဘခင္မဟုတ္သာညြန္႔ (ကထိကေဟာင္းဦးသက္တင္) ေဆာင္းပါးကို ဤသို႔ ေဖာ္ျပေပးခဲ့ပါသည္။ ဆရာႀကီးဦးသက္တင္၏ ေဆာင္းပါးကို မူရင္းအတုိင္း ျပန္လည္ကူးယူတင္ျပပါမည္။
''ယင္းေတးထပ္ကို ကြၽန္ေတာ္ စပ္စဥ္က အပိုဒ္ ၁၁ ၌ (သာညြန္႔) ေနာ္ (ေက-ညီပိတ္) ဟု ဖြဲ႕ခဲ့ပါသည္။ ၿမိဳ႕မဆရာဟိန္မႇတစ္ဆင့္ အမ်ဳိးသား ေန႔ေရႊရတုသဘင္အမႈေဆာင္အဖြဲ႕သို႔ ထိုေတးထပ္ေရာက္သြားခဲ့၏။ ထိုအဖြဲ႕က (ဘခင္) ေနာ္ (ေက-ညီပိတ္) ဟု ျပင္လိုက္ၿပီး ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး ဌာနသို႔ အပ္လိုက္သည္။ ယင္းအဖြဲ႕က ျပင္ထားသည့္အတိုင္း အမ်ဳိးသားေန႔ ေရႊရတုသဘင္အထိမ္းအမႇတ္ စာေစာင္တြင္ ထိုဌာနက ႐ိုက္ႏႇိပ္ထုတ္ေ၀ခဲ့၏။ ယင္းစာေစာင္တြင္ပါသည့္အတိုင္း လႇျမင့္ (ရန္ကုန္တကၠသိုလ္) က ကြၽန္ေတာ္၏ ေတးထပ္ကို သူ၏ေဆာင္းပါးတြင္ ကိုးကားျပလိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္တန္ရာသည္။

ေရႊရတုအမႈေဆာင္အဖြဲ႕က(သာညြန္႔)ကိုျဖဳတ္၍ (ဘခင္) ကို အတင္းထည့္လုိက္ျခင္းေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္၏ ေတးထပ္စပ္ပံုမႇာ ၀က္နင္းေခၚေသာ အျပစ္ ျဖစ္သြားပါ၏။

'၀က္နင္း' ျဖစ္ပံုကား အပိုဒ္ ၁၀ ၌ အမ်ဳိးခ်စ္ (လႇတင္)ဟု အင္ကာရန္ႏႇင့္ခံထားပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အပိုဒ္ ၁၁ အစျဖစ္ေသာ စကားသံုးလံုးမႇာ အင္ ကာရန္ မသံုးရပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း (ဘခင္) ဟု အင္ကာရန္ကို ယင္း အဖြဲ႕ကပင္ ျပင္ထည့္လိုက္၍ '၀က္နင္း' ဟူေသာ အျပစ္ျဖစ္သြားပါသည္။ ေတးထပ္ စပ္သူကြၽန္ေတာ္လည္း ညံ့့ေသာ စာဆိုဘ၀သို႔ ေရာက္သြားပါသည္။

အျပစ္ကင္းေသာေတးထပ္စပ္ ထံုးအရ အပိုဒ္ ၁၀ တြင္ အမ်ဳိးခ်စ္ (လႇတင္)ဟု တက္သံ(တင္)ဟူေသာ ကာရန္ႏႇင့္ခံလိုက္ၿပီး အပိုဒ္ ၁၁ တြင္ (သာညြန္႔) ေနာ္ (ေက-ညီပိတ္)ဟု (ညြန္႔) ဟူေသာ သက္သံသြင္းကာ တိုင္သံ ျဖစ္သည့္(ပိတ္) ဟူေသာ ၾကားျဖည့္ကာရန္ႏႇင့္လႇည့္ၿပီး အပိုဒ္ ၁၂ တြင္ ဇာနည္စိတ္ထား၀ယ္(ဘရႇင္) ဟု (စိတ္)ဟူေသာ စကားျဖင့္ၾကား ျဖည့္ကာရန္ကိုလိုက္ကာ သတၲမေျမာက္ စကားလံုးေနရာ၌ အပိုဒ္ ၁၀ ၏ ပဥၥမေျမာက္စကားျဖစ္သည့္ (တင္)ဟူေသာအခံကာရန္ ကို(ရႇင္) ဟူေသာ စကားႏႇင့္ ကာရန္အုပ္လ်က္ ကြၽန္ေတာ္စပ္ထားပါသည္။
ေတးထပ္စပ္ရာတြင္ တိုင္သံ တက္သံ သက္သံ၊ နိမ့္သံမ်ားကိုေန ရာမႇန္ကန္ေအာင္ထားလ်က္ အခံ၊ အအုပ္၊ အၾကားျဖည့္ ကာရန္မ်ားကိုလည္း ယင္းတုိ႔၏ ေနရာမႇန္မ်ားမႇာ သြင္းတတ္ပါမႇ ေတးသီခ်င္းေကာင္း ပီသႏိုင္ပါ၏။ အသံႏႇင့္ ကာရန္အေနအထား ခြၽတ္ယြင္းလွ်င္ ေတးပ်က္သြားေစေတာ့သည္။

၁၉၇၀ ခုႏႇစ္ အမ်ဳိးသားေန႔ထုတ္ လုပ္သားေန႔စဥ္သတင္းစာ အခ်ပ္ပို(ခ)မ်က္ႏႇာ အမ်ဳိးသားေန႔ သမုိင္းေဆာင္းပါးတြင္ ယင္းေတးထပ္ ပါရာ၌ ကြၽန္ေတာ္မူလစပ္ရင္းအတုိင္း (သာညြန္႔ ေနာ္ ေက-ညီပိတ္) ဟု ပါပါသည္။ ထိုေဆာင္းပါးႏႇင့္ ေရႊရတုသဘင္အထိမ္းအမႇတ္ စာေစာင္ႏႇစ္ ခုလံုးကို ဖတ္မိသူမ်ားက ေတးထပ္တစ္ပုဒ္တည္းကို ေဖာ္ျပရာ၌ ေဆာင္းပါးတြင္ (သာညြန္႔) စာေစာင္မႇာ (ဘခင္) ဟုဆိုေသာ လွ်ာႏႇစ္ခြ သမုိင္းစာျပဳဆရာဟု ကြၽန္ေတာ့္ကို ယူဆၾကေပမည္။ ထိုသို႔ေသာလူစားမ်ဳိး ကြၽန္ေတာ္မဟုတ္ပါ။ အမႈေဆာင္အဖြဲ႕က တစ္ဖက္သတ္ ျပင္ထည့္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ လွ်ာႏႇစ္ခြ စာေရးဆရာတစ္ဦး ပံုေပါက္သြားပါသည္။

ယင္းအဖြဲ႕ကျပင္လိုက္ျခင္းသည္ မသင့္ေလ်ာ္ပါ။ (သာညြန္႔)ဟူေသာ အမည္တြင္ ခေရပြင့္အမႇတ္အသားျပၿပီးလွ်င္ ေအာက္ေျခမႇတ္ခ်က္၌ (သ ပိတ္ေမႇာက္ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ကိုဘဦးက ဘခင္ဟုဆိုသည္ဟု ေဖာ္ျပမႇသာလွ်င္ နည္းလမ္းက်ေပမည္။

သမိုင္းဟူသည္ ဖံုးကြယ္၍မရေသာ အမႇန္တရားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အခ်က္အလက္မ်ား၊ အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ ျဖစ္စဥ္မ်ား၊ ပုဂၢိဳလ္ေရးရာမ်ားကို မႇန္ကန္တိက်စြာ အကိုးအကားအေထာက္ အထားမ်ားခိုင္မာစြာ သုေတသနျပဳေဖာ္ထုတ္ရန္ႏႇင့္  . . .
ကြၽန္ေတာ္ေရးစပ္စဥ္က(ဘခင္)  မဟုတ္ (သာညြန္႔)ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။ သမိုင္းဟူသည္ ေခတ္၏ ေၾကးမံုျပင္ျဖစ္သည္။ မိမိႏိုင္ငံႏႇင့္ လူမ်ဳိး၏ သမုိင္းေၾကာင္းကို သိရႇိနားလည္ျခင္းမရႇိေသာ လူမ်ဳိးသည္ မိမိကိုယ္ကိုမိမိ မည္သို႔ေသာအေျခအေန၊ အဆင့္အတန္းေရာက္ရႇိေနသည္ကို မသိတတ္ေသာ၊ နားမလည္ေသာသူႏႇင့္ တူသည္။ သမိုင္းဟူသည္ ဖံုးကြယ္၍မရေသာ အမႇန္တရားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အခ်က္အလက္မ်ား၊ အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ ျဖစ္စဥ္မ်ား၊ ပုဂၢိဳလ္ေရးရာမ်ားကို မႇန္ကန္တိက်စြာ အကိုးအကား အေထာက္အထားမ်ား ခိုင္မာစြာ သုေတသနျပဳေဖာ္ထုတ္ရန္ႏႇင့္ တစ္ဆင့္ၾကားစကား၊ တစ္ဆင့္ေျပာစကားမ်ားျဖင့္ အလြယ္တကူ ေရးသားမႇတ္တမ္းတင္ရန္ မျပဳသင့္ေၾကာင္းႏႇင့္ မ်က္ေမႇာက္ေခတ္၏ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးသမုိင္းျဖစ္စဥ္မ်ားႏႇင့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၏ အေၾကာင္းအရာအတၴဳပၸတိၲမ်ား ျပဳစုေရးသားေနၾကေသာ စာေပပညာရႇင္မ်ား အေလးအနက္ သတိျပဳသင့္လႇေပသည္။

က်မ္းကိုး
- အမ်ဳိးသားေန႔ ေရႊရတုသဘင္ အထိမ္းအမႇတ္စာေစာင္ (၁၉၇၀ ခုႏႇစ္)
- ျမန္မာ့ေရးရာသုတပေဒသာ(ေမာင္ ဇနိယ)
- ဘခင္ (သို႔မဟုတ္) သာညြန္႔ (ကထိကေဟာင္း ဦးသက္တင္) ၁၉၇၂ ခုႏႇစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၁၃ ရက္ ဗိုလ္တေထာင္သတင္းစာ
- စာနယ္ဇင္းမ်ားက ေျပာျပေနေသာ အမ်ဳိးသားေန႔သမိုင္းဦး (လႇျမင့္- ရန္ကုန္တကၠသိုလ္) ၁၉၇၂ ခုႏႇစ္ ႏို၀င္ဘာလ ၂၉ ရက္ ဗိုလ္တေထာင္သတင္းစာ။(http://news-eleven.com)မွ ကူးယူေဖၚျပလုိက္ပါသည္

No Response to "အမ်ဳိးသားေန႔၏ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ၁၁ ဦး"

Send en kommentar

လူအခ်င္းခ်င္း လွည့္ပတ္ျခင္း ကင္းေဝးၾကပါေစ။အထင္ေသးျခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။အျမင့္ေရာက္လို႔ အျမင္က်ယ္တာထက္ အျမင္က်ယ္လို႔ အျမင့္ေရာက္တာက ပိုေကာင္းပါတယ္။