ကိုဘခ်စ္ကလည္း တပည့္ခင္ေမာင္ႏွင့္ တဲြ႐ိုက္ထားေသာ ဓာတ္ပံုကို ပို႔လုိက္ရာ စိုးစိုးသည္ ဓာတ္ပံု ရရွိေသာ အခါ ကိုဘခ်စ္ကို မထင္ဘဲ ခင္ေမာင္ သာလွ်င္ သူ႔ရည္းစားဟု ထင္မွား ေနေလသည္။ မၾကာမီ ေဒၚျမေလး တုိက္တြန္းမႈေၾကာင့္ စိုးစိုးႏွင့္ ေဒၚျမေလးတုိ႔သည္ ကိုဘခ်စ္ ရွိရာ ေပါင္းတည္သို႔ လုိက္လာရာ လမ္းတြင္ ခြဲထြက္လာသျဖင့္ စိုးစိုးက အရင္ေရာက္ႏွင့္ လာၿပီး ကိုဘခ်စ္ကို အခုိင္း သမားထင္ၿပီး ခင္ေမာင္ကို ရည္းစား အထင္သြင္ျဖင့္ ဆက္ဆံေနရာ တစ္ညဗံုးမ်ား အခ်တြင္ ခင္ေမာင္ႏွင့္ စိုးစိုး လြန္လြန္ၾကဴးၾကဴး ျဖစ္သြားၾကသည္။ အျဖစ္အပ်က္ အလံုးစံုကို ေအာင္သြယ္ ေဒၚျမေလး ေရာက္လာမွ သံုးဦးသား ရွင္းရာမွာ ခင္ေမာင္က ဆရာ့ ရည္းစားမွန္း သိရွိခဲ့သည္။
သို့ရာတြင္က ခင္ေမာင္ အေပၚ ေမတၲာ မျဖတ္ႏုိင္သည္က တစ္ေၾကာင္း၊ ဂ်ပန္မ်ားကို ေတာ္လွန္မည့္ အမ်ဳိးသား ေရးလုပ္ငန္းတြင္ ခင္ေမာင္ႏွင့္ အတူ တက္ႂကြ စြာပါ၀င္ လုပ္ေဆာင္လုိစိတ္ ျပင္းျပသည္ကတစ္ ေၾကာင္း၊ ခင္ေမာင္ႏွင့္ လုိက္သြားသည္။ ဂ်ပန္ ေတာ္လွန္ေရးတြင္ ေပးအပ္သည့္ တာ၀န္မ်ားကို ေတာ္လွန္ ေရးသမားမ်ားႏွင့္ တုိက္ပြဲ၀င္စဥ္ စိုးစိုးမွာ က်ဆံုးသြားသည္။
လြမ္းေခြရစ္သီ ဇာတ္ကားကို ထုိစဥ္က ပရိသတ္ႀကီး စိတ္၀င္စားရန္ သတင္း စကားေပး သြားပံုမွာ ေရွးျဖစ္ေဟာင္း ေအာက္ေမ့စရာ ဂ်ပန္ ေခတ္ျမန္မာ ေတြရဲ႔ အျဖစ္သနစ္ကို တႏံု့ႏုံ့စၿမံဳ႔ ျပန္႐ႈစားရင္း ပါးစပ္ အားမေနရေအာင္ တ၀ါး၀ါး တဟားဟား ရယ္ေနၾကရမည့္ အျပင္ ဘီ႐ူးမာႏွင့္ ေမာင္ပန္ ေျဗာင္းဆန္ေအာင္ ေဆာ္ၾကမည့္ ေတာ္လွန္ေရး တုိက္ပြဲႀကီးမ်ားကို အသဲ တယားယား ႐ႈစားၾကရမည္။ ဟူ၍ျဖစ္သည္။
ယင္းဇာတ္ကားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဟံသာ၀တီ သတင္းစာႀကီးက လြြမ္းေခြရစ္သီ၏ ထူးျခား ခ်က္ကေတာ့ တစ္ဘာသာ ဆန္းေနသည္။ ယေန႔ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ ေလာကတြင္ ျပသေနၾကသည့္ ဇာတ္လမ္း အဆင္မ်ဳိး အေရာင္မ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ မူကြဲေနသည္။ လြမ္းေခြရစ္သီတြင္ စြန္႔စားထားေသာ အာ႐ံုသစ္ တစ္ခုကို ျမင္ရျပန္လိမ့္မည္။ မင္းသမီးသစ္ ေကတုမတီစိုးစိုးကို ထူးျခားစြာ ပြဲထုတ္လုိက္သည့္ အျဖစ္ ဆုိႏုိင္သည္။ မင္းသား ခင္ေမာင္ သဘာ၀ ႐ုပ္ျပႏွင့္ ပြင့္သစ္စ မင္းသမီးစိုးစိုး တုိ႔၏ အၿပိဳင္ႀကဲ အႏုိင္ႀကဲပံုကေတာ့ လြမ္းေခြ ရစ္သီကို အေကာင္းဆံုး ဖန္တီးေပးသလုိ ျမင္ရေတာ့မည္။ လြမ္းေခြရစ္သီကေတာ့ ခပ္ႂကြားႂကြား ခပ္ေမာ္ေမာ္ ကေလး ထြက္လာေပသည္ဟု ေရးသား လုိက္မိ၏။ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ဤဇာတ္လမ္းမွာ ဂ်ပန္ေခတ္က အျဖစ္အပ်က္ တစ္ခုကို မူတည္၍ အမ်ဳိးသားေရး လႈပ္ရွား တက္ႂကြမႈျဖင့္ ေပါင္းစပ္ထားေသာ ဇာတ္လမ္းမ်ဳိး ျဖစ္၍ ဇာတ္အိမ္ ဖန္တီးမႈ အေကြ႔အေကာက္ မပါရွိေသာ ဇာတ္ကား ျဖစ္သလုိ ဖလင္ ေကာ္ျပားႏွင့္ ဂ်ပန္ေခတ္ အေျခအေန အမ်ဳိးသားစိတ္ တက္ႂကြ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို အသံထြက္ေခတ္ အၿပီးတုိင္ ကူးေျပာင္းစ အခ်ိန္တြင္ အေကာင္းဆံုး ထြက္ေပၚ လာေသာ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ ေတာ္လွန္ေရးကား တစ္ကား ျဖစ္သည္ကို ၾကည့္႐ႈ မွတ္သား ထားမိ၏။ (လြမ္းေခြရစ္သီ)ကို သ႐ုပ္ေဆာင္ ဒါ႐ိုက္တာ ခင္ေမာင္က ခင္ေမာင္၊ ဘခ်စ္၊ ေကတု မတီ စိုးစိုး၊ ေဒၚျမေလး၊ စိန္၀င္းတုိ႔ႏွင့္ ႐ိုက္ကူးၿပီး ၂၉-၁၂-၅၇ တြင္ သြင္႐ံု၌ တင္ဆက္ရာပင္ ၆၇၅၈၀ က်ပ္ျပား ၅၀ ရရွိခဲ့သည္။
၁၉၅၈ ခုႏွစ္တြင္ သူပါ၀င္ေသာ ဇာတ္ကား ႏွစ္ကား႐ံု တင္ခဲ့ရာ သက္ရွည္ဖလင္ အတြက္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ဒါ႐ိုက္တာ သက္ရွည္က ခင္ေမာင္၊ သီသီ၊ သက္ရွည္တုိ႔ႏွင့္ (ျမ၀တီေအာင္ဘန္း) ကို ႐ိုက္ကူးၿပီး ၇-၃-၅၈ တြင္ ရာဇ္(Ritz) ႐ံုတြင္ ျပသသည္။ သူ ေနာက္ဆံုး ေခါင္းေဆာင္မင္းသား အျဖစ္ ပါ၀င္ခဲ့ေသာ ဇာတ္ကားမွာ စာဆုိေတာ္ ႐ုပ္ရွင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ စာဆုိေတာ္ သန္းထြန္းက ခင္ေမာင္၊ ေမျမ၊ ျမင့္စိုးတို႔ႏွင့္ ႐ိုက္ကူးသြားေသာ (ခ်စ္ေ၀စု) ပင္ ျဖစ္သည္။ ယင္းဇာတ္ကားကို ၂၃-၅-၅၈ တြင္ ေရႊဂုန္႐ံုမွာ ျပခဲ့၏။
ထုိေနာက္ပိုင္းတြင္ သူသည္ အေရးပါေသာ ဇာတ္ပို႔ အခန္းမ်ား တြင္သာ ပါ၀င္သြားရာ ဒါ႐ိုက္တာ သန္းေက်ာ္ေဌးက ထြန္းေ၀၊ ခင္သန္းႏု၊ ခင္ေမာင္ဇင္၊ ေဒၚေမႏြဲ႔၊ ခင္ေမာင္ႏွင့္ (ေစာျမတ္မြန္) ကို ႐ိုက္ကူးၿပီး ၁၄-၅-၆၅ တြင္ ေနျပည္ေတာ္၊ ေရႊဂုန္၊ ေရႊမန္း႐ံု တို႔တြင္ ျပသခဲ့၏။ မဟာေဗာဓိ ႐ုပ္ရွင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္မုိးျမင့္က သက္ရွည္၊ တင္တင္ေအး၊ ေအာင္ေဆြ၊ ဦးေက်ာက္လံုး၊ ခင္ေမာင္ တုိ႔ႏွင့္ (ေမတၲာ လွလွ ပန္းလွလွ) ကို ႐ိုက္ကူးကာ ၂၄-၁၀-၆၉ တြင္ ေနျပည္ေတာ္၊ ေရႊမန္း၊ မ႐ိုးဆန္း႐ံု တို႔မွာ ျပသည္။ ယင္း႐ုပ္ရွင္မွပင္ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္မုိးျမင့္က ထြန္းေ၀၊ ျမတ္ေလး၊ ခင္သန္းႏု၊ ခင္ျမင့္ၾကဴ၊ သာဆန္း၊ ခင္ေမာင္တုိ႔ႏွင့္ (သူတုိ႔ဖုိ႔လဲ ပိုခ်စ္ပါ) ကို ႐ိုက္ ကူးၿပီး ၇-၅-၇၁ တြင္ ေနျပည္ေတာ္၊ ေရႊမန္း၊ မ႐ုိးဆန္း ႐ံုတုိ႔မွာ ျပ၏။ (ၿပံဳးပန္းပြင့္ေသာ္) ကို ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္စိန္ေသာ္က ႐ိုက္ကူးၿပီး ၁၂-၅-၇၂ တြင္ ေရွ႔ေဆာင္၊ ေရႊမန္း၊ ဘုရင့္ေနာင္႐ံုတုိ႔မွာ ျပခဲ့ေသာ ဇာတ္ကားတြင္ တံြေတးသိန္းတန္၊ တင္တင္ႏဲြ႔၊ ႏဲြ႔ႏဲြ႔မူ၊ ခင္ေမာင္တုိ႔ ပါ၀င္သည္။
ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္မိုးျမင့္က ေက်ာ္ဟိန္း၊ ခင္သန္းႏု၊ ေအာင္ေဆြဦး၊ ႏဲြ႔ႏဲြ႔စန္း၊ ခင္ေမာင္တုိ႔ႏွင့္ ဖန္တီးၿပီး ၁၃-၁၀-၇၂ တြင္ ေရွ႔ေဆာင္၊ တပင္ေရႊထီး၊ ဘုရင့္ေနာင္႐ံု တုိ႔တြင္ ျပသြားေသာ ကားမွာ (ဖူးစာ တေရးႏုိး) ပင္ျဖစ္သည္။ ဒဂုန္႐ုပ္ရွင္ မွ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္မုိးသူက တြံေတးသိန္းတန္၊ တင္တင္ညိဳ၊ ျမင္႕ေဖ၊ ေဂ်ာ္လီေဆြ၊ သဲြ႔သြဲ႔ေအး၊ ခင္ေမာင္၊ ေဒၚသိန္း ရွင္တုိ့ႏွင္႕႐ိုက္ကူးၿပီး ၁၇-၁၁-၇၂ တြင္ ေနျပည္ ေတာ္၊ရတနာပံု၊ ေရႊဗဟို႐ံုတုိ႔မွာ ျပခဲ့၏။ ယင္းဇာတ္ ကားမွာ (မႈန္နံ႔သာျခယ္ကာ သပါလုိ႔) ျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးသုခက လြတ္လပ္ ေရး႐ုပ္ရွင္မွ (ခ်စ္မုန္းမာန္)အား ေကာလိပ္ဂ်င္ ေန၀င္း၊ တြံေတးသိန္းတန္၊ ခင္သန္းႏု၊ ခင္ေမာင္၊ ေမသစ္တုိ႔ႏွင့္ စီစဥ္ကာ၃၀-၃-၇၃ တြင္ ေရွ႔ေဆာင္၊ ဆုထူးပန္၊ တပင္ေရႊထီး၊ ေရႊဗဟို႐ံုတုိ႔မွာ ျပသခဲ့သည္။
လွ်ပ္စစ္ ႐ုပ္ရွင္အတြက္ ဒါ႐ိုက္တာ ေအ၀မ္း ဦးတင္ေမာင္က ၀င္းလိႈင္၊ ႏြဲ႔ႏြဲ႔မူ၊ ေမသစ္၊ ခင္ခင္ရီ၊ ခင္ေမာင္၊မန္းလွေဖတုိ႔ႏွင့္ (ရြက္စိမ္း)ကို ဖန္တီးၿပီး ၂၁-၃-၇၅တြင္ ေရွ႔ေဆာင္၊ တပင္ေရႊထီး၊ ေရႊဗဟို႐ံုတုိ႔မွာ ျပသည္။ မဟာေဗာဓိ ႐ုပ္ရွင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္မိုးျမင့္က ေရႊဘ၊ တင္ညြန့္၊သက္ရွည္၊ ႏဲြ႔ႏြဲ႔ မူ၊ မမိုး၀ါ၊ ပပလင္းတုိ႔ႏွင့္ အတူ တြဲဘက္ ဇာတ္ပို႔ မင္းသားႀကီး အျဖစ္ ပါ၀င္ သြားခဲ့ေပသည္။ ယင္း ဇာတ္ကားသည္၂၅-၅-၇၉ တြင္ ေရွ႔ေဆာင္၊ စံျပ၊ ေရႊမန္း၊ေရႊဗဟိုမွာ ျပခဲ့ေသာ (ေသြးမွာသတၲိ ရွိေသာေၾကာင့္) ျဖစ္သည္။
မင္းသား ခင္ေမာင္(ဦး)ကို အမ်ဳိးသား ႐ုပ္ရွင္ လုပ္ငန္းမွ လက္ေဟာင္းႏွင့္ လက္သစ္ ႐ုပ္ရွင္ ကုမၸဏီႀကီးငယ္မ်ားႏွင့္ ဒါ႐ိုက္တာမ်ားက သူ၏ ႐ိုးသား အေနေအးၿပီး လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္တုိ႔ အေပၚ မာန္မာနထားျခင္း၊ ဘ၀င္ကိုင္ျခင္း မရွိသလုိ အေပ်ာ္ အပါးလုိက္စားမႈ ကင္း၍ သူ႔ကို စံျပမင္းသားဟု အသိအမွတ္ ျပဳခဲ့ၾကသလုိ စူပါ စာေရးဆရာ ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ဦးသုခက “အက်င့္ စာရိတၲ အေကာင္းဆံုးသူကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး ဆုေပးရရင္ ကိုခင္ေမာင္က လဲြလုိ့ ဘယ္သူမွ ရမွာ မဟုတ္ဘူး” လုိ႔ ေျပာဆုိသလုိ စူပါ ဒ႐ိုက္တာႀကီး ေအ၀မ္း ဦးတင္ေမာင္က “႐ုပ္ရွင္နယ္မွာ အက်င့္ စာရိတၲ အဖက္ဖက္က မခ်ဳိ႔ယြင္းဘဲ မွတ္တင္ ခံႏုိင္ေအာင္ စာရိတၲ မ႑ိဳင္ ခိုင္လံုသူဟာ ကိုခင္ေမာင္ တစ္ေယာက္ထဲပဲ ရွိတယ္” ဟု လူအမ်ားၾကားတြင္ ေျပာဆုိေလ့ ရွိသည္ကို မွတ္သားမိ၏။ မင္းသားႀကီး ခင္ေမာင္(ဦး)၏ လက္သံုး ေဆာင္ပုဒ္မွာလည္း “လူသာ အေသခံမယ္၊ နာမည္ အေသမခံဘူး” ဟူသည့္ စကားႏွင့္ အညီ ေနထုိင္ခဲ့ေသာ အႏုပညာ ၾကယ္ပြင့္ႀကီး တစ္ပြင့္ ျဖစ္သည္။
သို့ရာတြင္က ခင္ေမာင္ အေပၚ ေမတၲာ မျဖတ္ႏုိင္သည္က တစ္ေၾကာင္း၊ ဂ်ပန္မ်ားကို ေတာ္လွန္မည့္ အမ်ဳိးသား ေရးလုပ္ငန္းတြင္ ခင္ေမာင္ႏွင့္ အတူ တက္ႂကြ စြာပါ၀င္ လုပ္ေဆာင္လုိစိတ္ ျပင္းျပသည္ကတစ္ ေၾကာင္း၊ ခင္ေမာင္ႏွင့္ လုိက္သြားသည္။ ဂ်ပန္ ေတာ္လွန္ေရးတြင္ ေပးအပ္သည့္ တာ၀န္မ်ားကို ေတာ္လွန္ ေရးသမားမ်ားႏွင့္ တုိက္ပြဲ၀င္စဥ္ စိုးစိုးမွာ က်ဆံုးသြားသည္။
လြမ္းေခြရစ္သီ ဇာတ္ကားကို ထုိစဥ္က ပရိသတ္ႀကီး စိတ္၀င္စားရန္ သတင္း စကားေပး သြားပံုမွာ ေရွးျဖစ္ေဟာင္း ေအာက္ေမ့စရာ ဂ်ပန္ ေခတ္ျမန္မာ ေတြရဲ႔ အျဖစ္သနစ္ကို တႏံု့ႏုံ့စၿမံဳ႔ ျပန္႐ႈစားရင္း ပါးစပ္ အားမေနရေအာင္ တ၀ါး၀ါး တဟားဟား ရယ္ေနၾကရမည့္ အျပင္ ဘီ႐ူးမာႏွင့္ ေမာင္ပန္ ေျဗာင္းဆန္ေအာင္ ေဆာ္ၾကမည့္ ေတာ္လွန္ေရး တုိက္ပြဲႀကီးမ်ားကို အသဲ တယားယား ႐ႈစားၾကရမည္။ ဟူ၍ျဖစ္သည္။
ယင္းဇာတ္ကားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဟံသာ၀တီ သတင္းစာႀကီးက လြြမ္းေခြရစ္သီ၏ ထူးျခား ခ်က္ကေတာ့ တစ္ဘာသာ ဆန္းေနသည္။ ယေန႔ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ ေလာကတြင္ ျပသေနၾကသည့္ ဇာတ္လမ္း အဆင္မ်ဳိး အေရာင္မ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ မူကြဲေနသည္။ လြမ္းေခြရစ္သီတြင္ စြန္႔စားထားေသာ အာ႐ံုသစ္ တစ္ခုကို ျမင္ရျပန္လိမ့္မည္။ မင္းသမီးသစ္ ေကတုမတီစိုးစိုးကို ထူးျခားစြာ ပြဲထုတ္လုိက္သည့္ အျဖစ္ ဆုိႏုိင္သည္။ မင္းသား ခင္ေမာင္ သဘာ၀ ႐ုပ္ျပႏွင့္ ပြင့္သစ္စ မင္းသမီးစိုးစိုး တုိ႔၏ အၿပိဳင္ႀကဲ အႏုိင္ႀကဲပံုကေတာ့ လြမ္းေခြ ရစ္သီကို အေကာင္းဆံုး ဖန္တီးေပးသလုိ ျမင္ရေတာ့မည္။ လြမ္းေခြရစ္သီကေတာ့ ခပ္ႂကြားႂကြား ခပ္ေမာ္ေမာ္ ကေလး ထြက္လာေပသည္ဟု ေရးသား လုိက္မိ၏။ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ဤဇာတ္လမ္းမွာ ဂ်ပန္ေခတ္က အျဖစ္အပ်က္ တစ္ခုကို မူတည္၍ အမ်ဳိးသားေရး လႈပ္ရွား တက္ႂကြမႈျဖင့္ ေပါင္းစပ္ထားေသာ ဇာတ္လမ္းမ်ဳိး ျဖစ္၍ ဇာတ္အိမ္ ဖန္တီးမႈ အေကြ႔အေကာက္ မပါရွိေသာ ဇာတ္ကား ျဖစ္သလုိ ဖလင္ ေကာ္ျပားႏွင့္ ဂ်ပန္ေခတ္ အေျခအေန အမ်ဳိးသားစိတ္ တက္ႂကြ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို အသံထြက္ေခတ္ အၿပီးတုိင္ ကူးေျပာင္းစ အခ်ိန္တြင္ အေကာင္းဆံုး ထြက္ေပၚ လာေသာ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ ေတာ္လွန္ေရးကား တစ္ကား ျဖစ္သည္ကို ၾကည့္႐ႈ မွတ္သား ထားမိ၏။ (လြမ္းေခြရစ္သီ)ကို သ႐ုပ္ေဆာင္ ဒါ႐ိုက္တာ ခင္ေမာင္က ခင္ေမာင္၊ ဘခ်စ္၊ ေကတု မတီ စိုးစိုး၊ ေဒၚျမေလး၊ စိန္၀င္းတုိ႔ႏွင့္ ႐ိုက္ကူးၿပီး ၂၉-၁၂-၅၇ တြင္ သြင္႐ံု၌ တင္ဆက္ရာပင္ ၆၇၅၈၀ က်ပ္ျပား ၅၀ ရရွိခဲ့သည္။
၁၉၅၈ ခုႏွစ္တြင္ သူပါ၀င္ေသာ ဇာတ္ကား ႏွစ္ကား႐ံု တင္ခဲ့ရာ သက္ရွည္ဖလင္ အတြက္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ဒါ႐ိုက္တာ သက္ရွည္က ခင္ေမာင္၊ သီသီ၊ သက္ရွည္တုိ႔ႏွင့္ (ျမ၀တီေအာင္ဘန္း) ကို ႐ိုက္ကူးၿပီး ၇-၃-၅၈ တြင္ ရာဇ္(Ritz) ႐ံုတြင္ ျပသသည္။ သူ ေနာက္ဆံုး ေခါင္းေဆာင္မင္းသား အျဖစ္ ပါ၀င္ခဲ့ေသာ ဇာတ္ကားမွာ စာဆုိေတာ္ ႐ုပ္ရွင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ စာဆုိေတာ္ သန္းထြန္းက ခင္ေမာင္၊ ေမျမ၊ ျမင့္စိုးတို႔ႏွင့္ ႐ိုက္ကူးသြားေသာ (ခ်စ္ေ၀စု) ပင္ ျဖစ္သည္။ ယင္းဇာတ္ကားကို ၂၃-၅-၅၈ တြင္ ေရႊဂုန္႐ံုမွာ ျပခဲ့၏။
ထုိေနာက္ပိုင္းတြင္ သူသည္ အေရးပါေသာ ဇာတ္ပို႔ အခန္းမ်ား တြင္သာ ပါ၀င္သြားရာ ဒါ႐ိုက္တာ သန္းေက်ာ္ေဌးက ထြန္းေ၀၊ ခင္သန္းႏု၊ ခင္ေမာင္ဇင္၊ ေဒၚေမႏြဲ႔၊ ခင္ေမာင္ႏွင့္ (ေစာျမတ္မြန္) ကို ႐ိုက္ကူးၿပီး ၁၄-၅-၆၅ တြင္ ေနျပည္ေတာ္၊ ေရႊဂုန္၊ ေရႊမန္း႐ံု တို႔တြင္ ျပသခဲ့၏။ မဟာေဗာဓိ ႐ုပ္ရွင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္မုိးျမင့္က သက္ရွည္၊ တင္တင္ေအး၊ ေအာင္ေဆြ၊ ဦးေက်ာက္လံုး၊ ခင္ေမာင္ တုိ႔ႏွင့္ (ေမတၲာ လွလွ ပန္းလွလွ) ကို ႐ိုက္ကူးကာ ၂၄-၁၀-၆၉ တြင္ ေနျပည္ေတာ္၊ ေရႊမန္း၊ မ႐ိုးဆန္း႐ံု တို႔မွာ ျပသည္။ ယင္း႐ုပ္ရွင္မွပင္ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္မုိးျမင့္က ထြန္းေ၀၊ ျမတ္ေလး၊ ခင္သန္းႏု၊ ခင္ျမင့္ၾကဴ၊ သာဆန္း၊ ခင္ေမာင္တုိ႔ႏွင့္ (သူတုိ႔ဖုိ႔လဲ ပိုခ်စ္ပါ) ကို ႐ိုက္ ကူးၿပီး ၇-၅-၇၁ တြင္ ေနျပည္ေတာ္၊ ေရႊမန္း၊ မ႐ုိးဆန္း ႐ံုတုိ႔မွာ ျပ၏။ (ၿပံဳးပန္းပြင့္ေသာ္) ကို ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္စိန္ေသာ္က ႐ိုက္ကူးၿပီး ၁၂-၅-၇၂ တြင္ ေရွ႔ေဆာင္၊ ေရႊမန္း၊ ဘုရင့္ေနာင္႐ံုတုိ႔မွာ ျပခဲ့ေသာ ဇာတ္ကားတြင္ တံြေတးသိန္းတန္၊ တင္တင္ႏဲြ႔၊ ႏဲြ႔ႏဲြ႔မူ၊ ခင္ေမာင္တုိ႔ ပါ၀င္သည္။
ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္မိုးျမင့္က ေက်ာ္ဟိန္း၊ ခင္သန္းႏု၊ ေအာင္ေဆြဦး၊ ႏဲြ႔ႏဲြ႔စန္း၊ ခင္ေမာင္တုိ႔ႏွင့္ ဖန္တီးၿပီး ၁၃-၁၀-၇၂ တြင္ ေရွ႔ေဆာင္၊ တပင္ေရႊထီး၊ ဘုရင့္ေနာင္႐ံု တုိ႔တြင္ ျပသြားေသာ ကားမွာ (ဖူးစာ တေရးႏုိး) ပင္ျဖစ္သည္။ ဒဂုန္႐ုပ္ရွင္ မွ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္မုိးသူက တြံေတးသိန္းတန္၊ တင္တင္ညိဳ၊ ျမင္႕ေဖ၊ ေဂ်ာ္လီေဆြ၊ သဲြ႔သြဲ႔ေအး၊ ခင္ေမာင္၊ ေဒၚသိန္း ရွင္တုိ့ႏွင္႕႐ိုက္ကူးၿပီး ၁၇-၁၁-၇၂ တြင္ ေနျပည္ ေတာ္၊ရတနာပံု၊ ေရႊဗဟို႐ံုတုိ႔မွာ ျပခဲ့၏။ ယင္းဇာတ္ ကားမွာ (မႈန္နံ႔သာျခယ္ကာ သပါလုိ႔) ျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးသုခက လြတ္လပ္ ေရး႐ုပ္ရွင္မွ (ခ်စ္မုန္းမာန္)အား ေကာလိပ္ဂ်င္ ေန၀င္း၊ တြံေတးသိန္းတန္၊ ခင္သန္းႏု၊ ခင္ေမာင္၊ ေမသစ္တုိ႔ႏွင့္ စီစဥ္ကာ၃၀-၃-၇၃ တြင္ ေရွ႔ေဆာင္၊ ဆုထူးပန္၊ တပင္ေရႊထီး၊ ေရႊဗဟို႐ံုတုိ႔မွာ ျပသခဲ့သည္။
လွ်ပ္စစ္ ႐ုပ္ရွင္အတြက္ ဒါ႐ိုက္တာ ေအ၀မ္း ဦးတင္ေမာင္က ၀င္းလိႈင္၊ ႏြဲ႔ႏြဲ႔မူ၊ ေမသစ္၊ ခင္ခင္ရီ၊ ခင္ေမာင္၊မန္းလွေဖတုိ႔ႏွင့္ (ရြက္စိမ္း)ကို ဖန္တီးၿပီး ၂၁-၃-၇၅တြင္ ေရွ႔ေဆာင္၊ တပင္ေရႊထီး၊ ေရႊဗဟို႐ံုတုိ႔မွာ ျပသည္။ မဟာေဗာဓိ ႐ုပ္ရွင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္မိုးျမင့္က ေရႊဘ၊ တင္ညြန့္၊သက္ရွည္၊ ႏဲြ႔ႏြဲ႔ မူ၊ မမိုး၀ါ၊ ပပလင္းတုိ႔ႏွင့္ အတူ တြဲဘက္ ဇာတ္ပို႔ မင္းသားႀကီး အျဖစ္ ပါ၀င္ သြားခဲ့ေပသည္။ ယင္း ဇာတ္ကားသည္၂၅-၅-၇၉ တြင္ ေရွ႔ေဆာင္၊ စံျပ၊ ေရႊမန္း၊ေရႊဗဟိုမွာ ျပခဲ့ေသာ (ေသြးမွာသတၲိ ရွိေသာေၾကာင့္) ျဖစ္သည္။
မင္းသား ခင္ေမာင္(ဦး)ကို အမ်ဳိးသား ႐ုပ္ရွင္ လုပ္ငန္းမွ လက္ေဟာင္းႏွင့္ လက္သစ္ ႐ုပ္ရွင္ ကုမၸဏီႀကီးငယ္မ်ားႏွင့္ ဒါ႐ိုက္တာမ်ားက သူ၏ ႐ိုးသား အေနေအးၿပီး လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္တုိ႔ အေပၚ မာန္မာနထားျခင္း၊ ဘ၀င္ကိုင္ျခင္း မရွိသလုိ အေပ်ာ္ အပါးလုိက္စားမႈ ကင္း၍ သူ႔ကို စံျပမင္းသားဟု အသိအမွတ္ ျပဳခဲ့ၾကသလုိ စူပါ စာေရးဆရာ ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ဦးသုခက “အက်င့္ စာရိတၲ အေကာင္းဆံုးသူကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး ဆုေပးရရင္ ကိုခင္ေမာင္က လဲြလုိ့ ဘယ္သူမွ ရမွာ မဟုတ္ဘူး” လုိ႔ ေျပာဆုိသလုိ စူပါ ဒ႐ိုက္တာႀကီး ေအ၀မ္း ဦးတင္ေမာင္က “႐ုပ္ရွင္နယ္မွာ အက်င့္ စာရိတၲ အဖက္ဖက္က မခ်ဳိ႔ယြင္းဘဲ မွတ္တင္ ခံႏုိင္ေအာင္ စာရိတၲ မ႑ိဳင္ ခိုင္လံုသူဟာ ကိုခင္ေမာင္ တစ္ေယာက္ထဲပဲ ရွိတယ္” ဟု လူအမ်ားၾကားတြင္ ေျပာဆုိေလ့ ရွိသည္ကို မွတ္သားမိ၏။ မင္းသားႀကီး ခင္ေမာင္(ဦး)၏ လက္သံုး ေဆာင္ပုဒ္မွာလည္း “လူသာ အေသခံမယ္၊ နာမည္ အေသမခံဘူး” ဟူသည့္ စကားႏွင့္ အညီ ေနထုိင္ခဲ့ေသာ အႏုပညာ ၾကယ္ပြင့္ႀကီး တစ္ပြင့္ ျဖစ္သည္။
No Response to "သံုးပန္လွ(သို႔မဟုတ္)ဖာတစ္လံုးခင္ေမာင္ 2"
Send en kommentar