ဒီေန႔ေခတ္ ဗမာေတြၾကားမွာ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေဝါဟာရအေတာ္မ်ားမ်ား တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္ေနတာကို ေတြ႕ရတယ္။ အထူးသျဖင့္ လူမ်ဳိးျခားေတြ ကြဲျပားတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြၾကားက ျပည္ပဗမာေတြၾကားမွာ အဆုိးဆုံးပဲ။ “အသက္နဲ႔ လူလုပ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ အ႐ွက္နဲ႔ လူလုပ္တာ” “႐ွာေပၚျမက္ေပါက္ပါေစ၊ မဟုတ္တာလုပ္ၿပီး အသက္မေမႊးဘူး” “႐ြာလြန္ ႐ြက္မတိုက္ေကာင္းဘူး” “သူ႔စိတ္နဲ႔ ကိုယ့္ဘဝ ေသတာက ျမတ္လွတယ္” “သူ႔မယား ကိုယ့္ႏွမ စိတ္ထားတတ္မွ လူပီသတယ္” “လူမိုက္တေသာင္း ကဲ့ရဲ႕ေ႐ွာင္း လူေကာင္းတေယာက္ ခ်ီးမြမ္းေပ်ာက္၏” “လိပ္ျပာ (အ႐ွက္) မ႐ွိမွေတာ့ ေသတာက ပိုလွတယ္” စသည္ျဖင့္ စကားလုံး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တိမ္ျမဳပ္ေနတယ္။ စာရိတၱ ခြ်တ္ခ်ဳံက်ေနတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ျပယုဂ္တခု ျဖစ္တယ္။ ဒီလို လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကို ျပဳျပင္မယ္ဆိုတဲ့ လူေတြၾကားမွာ ဒီကိုယ္က်င့္တရားဆိုင္ရာ ေဝါဟာရေတြ၊ ဆို႐ိုးစကားေတြ တိမ္ျမဳပ္ေနတာကေတာ့ ပိုၿပီး စိုးရိမ္စရာ အႏၱရာယ္ျဖစ္ပါတယ္။
မိတ္ေဆြတေယာက္ ေပးပို႔လာတဲ့ ဧရာဝတီအြန္လိုင္း သတင္းအုပ္စုရဲ႕ ႐ွစ္ေလးလုံး အထိမ္းအမွတ္ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ကို ဖတ္ၾကည့္မိေတာ့မွ မၾကားရတာ ၾကားၿပီျဖစ္တဲ့ “ကိုယ့္ဂုဏ္ကိုယ္ေဖာ္ မသူေတာ္” ဆိုတဲ့ စကားကို ျပန္အမွတ္ရမိေတာ့တယ္။ ဒီအာေဘာ္ေၾကာင့္ လမ္းႀကိတ္စက္နဲ႔ အပ္ခ်ည္လုံးအေဆြးကို တြဲေရာင္းသလိုမ်ဳိး ေရာင္းမစြံတဲ့ ကုန္ေဆြးကုန္ပုပ္ေတြကို ႐ွားပါးပစၥည္းနဲ႔ တြဲေရာင္းတတ္တဲ့ မဆလေခတ္ရဲ႕ အတုအေယာင္ သမဝါယမစနစ္ကိုလည္း သတိရမိတယ္။
ဧရာဝတီ အယ္ဒီတာႀကီးရဲ႕ အ႐ွက္နတၳိ ေမ်ာက္ေ*ာက္စိ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္မွာ ႐ွစ္ေလးလုံး ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြ အေရာင္မွိန္မသြားတာ ျပည္တြင္းက ေဒၚစု၊ ႐ွစ္ေလးလုံး ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ နယ္ျခားက ကာယကံ႐ွင္ ဧရာဝတီအပါအဝင္ ထိုထိုဤဤေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ႕ ယုံၾကည္ခ်က္ ေစတနာေၾကာင့္လို႔ ဆုိတယ္။ နယ္ျခားက လုပ္စား ကုန္ေဆြးကုန္ပုပ္ေတြကို ျပည္တြင္းက ႐ွားပါးပစၥည္းေတြနဲ႔ တြဲထုတ္တာပဲ။ ခက္ပါဘိေတာ့။ အေမွာင္က်က္စား သူခိုးမ်ားက ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ လမ္းသလား ဟန္ေရးျပေနလိုက္ပုံမ်ား။ အႏူလက္နဲ႔ ေ႐ႊခြက္ႏႈိက္တယ္ဆိုတာ ဒါပဲ။
ေတာထဲေတာင္ထဲမွာ ဆန္ပါေလကာ အသီးအ႐ြက္ျပဳတ္ကို ငါးပိခါးနဲ႔ ေမွ်ာခ်ၿပီး အသက္ဆက္ တုိက္ပြဲဝင္ေနသူေတြ၊ မိစၦာစစ္အုပ္စုရဲ႕ ငရဲခန္းေတြမွာ တုိက္ပြဲဝင္ေနသူေတြ၊ ႏုိင္ငံတကာက ကြ်န္လိုလုပ္မွ ရလာတဲ့ ကိုယ့္ေခြ်းႏွီးစာနဲ႔ တိုက္ပြဲဆက္ေနသူေတြကိုမွ အားမနာ အင္ဂ်ီအိုေငြနဲ႔ သူေ႒းလိုလို ေခြးလိုလို ေတာ္လွန္ေရး ျဗဴ႐ိုကရက္ဆိုးေတြက ေျပာရက္လိုက္တာ။ သားသမီးမေကာင္း မိဘေခါင္းဆုိသလို သူ႔မိဘ ဆရာသမားေတြက ဟိရိၾသတၱပၸတရား ႐ွက္တတ္ေၾကာက္တတ္ဖို႔ သြန္သင္ ဆုံးမလုိက္ဟန္ မတူဘူး။
အေရးေတာ္ပုံမွာ ပါခဲ့ၾကတဲ့ ၈၈ အမ်ဳိးဆက္ေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ အမ်ားစုက ဘဝပ်က္သြားၾကတဲ့ သူေတြခ်ည္းပဲ။ လူတခ်ဳိ႕သာလွ်င္ ပုံမွန္လူေနမႈဘဝကို ျပန္ၿပီး ထူေထာင္ႏိုင္ၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ ေတာထဲေတာင္ထဲမွာ ဘဝဆုံးသြားၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ အေမွာင္ဘဝကို ျဖတ္သန္းေနရတယ္။ တတိယႏုိင္ငံေတြမွာ အေျခခ်ခြင့္ရတဲ့သူ အမ်ားစုကလည္း အသက္သုံးဆယ္ေက်ာ္ ေလးဆယ္က်ခါမွ ဘဝကို ခက္ခက္ခဲခဲ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေနၾကရတယ္။ အဲဒီထဲမွာ လက္တဆုပ္စာကေတာ့ အင္ဂ်ီအိုလိုလို သတင္းသမားလိုလို လူတတ္လိုလိုနဲ႔ တည္ၿငိမ္တဲ့ဘဝ ျပည့္စုံတဲ့ဘဝကို တည္ေဆာက္ႏုိင္ၾကတယ္။ ဒီလက္တဆုပ္စာ ေတာ္လွန္ေရးေရေပၚဆီေတြဟာ သူ႔ဘဝ သူ႔ဝင္ေငြကို အေလးေပးစဥ္းစားၿပီး ၾကားေနသလိုလို လုပ္လိုက္၊ ႏုိင္ငံေရး ေတာ္လွန္ေရးသမားလိုလို လုပ္လိုက္နဲ႔ က်န္တဲ့ ႐ုန္းကန္ေနရတဲ့ အမ်ားစုကို တခါခါ ဆရာလုပ္ ေစာ္ကားတတ္ ေသးတယ္။
အာေဘာ္ထဲက ရည္ၫြန္းတဲ့ ထိုထိုဤဤ ပုဂၢဳိလ္ေက်ာ္ႀကီးမ်ား အေၾကာင္းကလည္း ေျပာင္မဆုံးေပါင္ ေတာသုံးေတာင္ မ်ားလွပါတယ္။ ႐ွည္မွာစိုးလုိ႔ ဒီမွာမေျပာေတာ့ပါဘူး။ ေအာက္ေျခဝန္ထမ္း သတင္းသမားေတြကိုေတာ့ အားနာပါတယ္။ ကိုယ့္ဂုဏ္ကိုယ္ေဖာ္တဲ့ မသူေတာ္ ေအာင္ေဇာ္ရဲ႕ ဧရာဝတီအေၾကာင္းေတာ့ ေျပာရဦးမယ္။ ကိုယ့္အနာဂါတ္ကို ေပါင္စားေနသူေတြအေၾကာင္း ေျပာရတာက ပ်င္းစရာေတာ့ ေကာင္းလွတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္အေနအထားကိုယ္ မသိတဲ့ ကပ္ပါးက အ႐ွင္သခင္မစလို႔ ရထားတဲ့ သတင္းမီဒီယာလက္နက္ကို အလြဲသုံးၿပီး အျဖစ္မွန္တရားကို ေစာ္ကားတာကို မခံႏုိင္လို႔ ထုတ္ေျပာရတာ ျဖစ္တယ္။
သိတဲ့အတိုင္း မွက္၊ မႊား၊ ျခင္၊ ယင္၊ ဂ်ပ္၊ သန္း၊ အေလွးစတဲ့ ပိုးေကာင္ေတြဟာ လူသူကြ်ဲႏြားေတြရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာကို အိမ္လုပ္ေနတဲ့ ကပ္ပါးေကာင္ေတြျဖစ္တယ္။ သူတို႔မွီခိုရာ သတၱဝါေတြရဲ႕ အေသြးအသားကို အာဟာရျပဳ အသက္႐ွင္ၾကတယ္။ ကပ္ပါးထူတဲ့ သတၱဝါဆိုတာ ပိန္ၿခဳံးက်ဳံလီွ အစဥ္မမွီ နလံမထူႏိုင္ဘူး။ ပိုဆိုးလာရင္ အနာေရာဂါျဖစ္ပြားၿပီး အသက္ေတာင္ ဆုံး႐ႈံးတတ္တယ္။
တခါတုံးက ဆင္ႀကီးတစီး တံတားတစင္းေပၚက ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားတယ္။ ဆင္ႀကီးရဲ႕ ခႏၶာကိ္ုယ္ အေလးခ်ိန္ေၾကာင့္ တံတားက မခံႏုိင္ဘဲ လႈပ္ခါယမ္းသြားတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တဖက္ကမ္းေရာက္ေတာ့ ဆင္ႀကီးဟာ ေသးေၾကာင္ စူး႐ွတဲ့ အသံေလးတသံ ၾကားလိုက္တယ္။ အာ႐ုံစိုက္ နားေထာင္ၾကည့္လိုက္ေတာ့မွ သူ႔နားထဲက အသံျဖစ္ေနတယ္။ သူ႔နားထဲမွာ ခိုကပ္ေနတဲ့ ကပ္ပါး မႊားတေကာင္က “အေဆြဆင္ႀကီး ခင္ဗ်ားနဲ႔ က်ဳပ္ ျဖတ္သြားလိုက္တာ တံတားႀကီးကို လႈပ္ခါ ယမ္းသြားတာပဲ” လုိ႔ ေျပာလုိက္တယ္။ ဒီေတာ့ ဆင္ႀကီးက မင္းငါ့နားထဲမွာ ႐ွိေနတာ ငါသိေတာင္ မသိပါဘူးလို႔ ျပန္ေျပာလိုက္သတဲ့။
ဧရာဝတီအုပ္စုလို အ႐ွင္ေမြးေန႔ခ်င္းႀကီး အင္ဂ်ီအိုတန္းခိုးနဲ႔ တြင္က်ယ္ေနတဲ့ သတင္းဌာနေတြ ကိုယ့္ေငြကိုယ္စိုက္ လုပ္ေနၾကတဲ့ တကယ္လြတ္လပ္တဲ့ အြန္လိုင္းသတင္းအုပ္စုေလးေတြ ဘေလာ့ဂါေလးေတြေလာက္ေတာင္ လူထုအေပၚမွာ၊ အေရးေတာ္ပုံအေပၚမွာ မွန္မွန္ကန္ကန္ သတင္းေပးခဲ့ၾကရဲ႕လား။ အလုပ္အေႂကြး ျပဳခဲ့ၾကရဲ႕လား။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ၾကပါ။ အင္အယ္ဒီနဲ႔ ျပည္တြင္းက ေခါင္းေဆာင္ေတြကို အတုအေယာင္ေ႐ြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ေခ်ာင္ပိတ္ဖမ္းဖုိ႔ ရန္သူစစ္အုပ္စုက ႀကိဳးပမ္းခဲ့ခ်ိန္က အႏွီေသာ သတင္းဌာနႀကီးေတြ ဘယ္လိုရပ္တည္ခ်က္နဲ႔ ဘယ္လို သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို ေပးခဲ့ၾကသလဲ။ ေငြေပးတဲ့သူ သုိ႔မဟုတ္ လခေပးတဲ့ အလုပ္႐ွင္အႀကိဳက္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲသည္သာ ပကတိအ႐ွိတရား လုပ္ႏုိင္တာလုပ္မွ ႏုိင္ငံေရးဆိုတဲ့ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ အလံ႐ႉးအလုပ္ေတြပဲ လုပ္ခဲ့ၾကတာ မဟုတ္လား။ သိပ္မေသျခာရင္ ကိုယ့္သတင္းဌာနေတြရဲ႕ မွတ္တမ္းေတြမွာ အတုအေယာင္ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို ေထာက္ခံတဲ့အသံနဲ႔ ကန္႔ကြက္တဲ့အသံ ဘယ္ဒင္းက ပိုမ်ားသလဲ ႏႈိင္းယွဥ္ သတၳဳခ်ၾကည့္ပါ။
ေနာက္ျပည္သူေတြ သိန္းခ်ီေသေက်ပ်က္စီးၿပီး သိန္းခ်ီ အိုးမဲ့အိမ္မဲ့ျဖစ္ခဲ့တဲ့ နာဂစ္မုန္တိုင္း ေဘးဒဏ္နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ျပည္ပသတင္းဌာနေတြအားလုံး တာဝန္ပ်က္ကြက္ခဲ့တယ္။ စစ္မိစၦာေတြက သတင္းမွန္ မေပးတဲ့အျပင္ တနာရီကိုမိုင္ေလးငါးဆယ္ပဲ ေလတိုက္မွာပါလို႔လိမ္ခဲ့တယ္။ ျပည္ပသတင္းဌာနေတြ ကေတာ့ ျပည္သူလူထုကို လုံလုံေလာက္ေလာက္သတင္းမေပးခဲ့ၾကဘူး။ အေရးေပၚ ႏႈိးေဆာ္သတိေပးခဲ့တာမ်ဳိး မလုပ္ခဲ့ၾကဘူး။ ဒီမုန္တိုင္းႀကီး ျဖစ္ေနတဲ့အေၾကာင္း ျမစ္ဝကြ်န္းေပၚဘက္ကို ဦးတည္ေနတဲ့အေၾကာင္းကို အေ႐ွ႕ေတာင္အာ႐ွနဲ႔ အိႏၵိယ မိုးေလဝသဌာနေတြက ေလးဆယ့္႐ွစ္နာရီထက္မနဲ ႀကိဳတင္ၿပီး သတင္းေပးေနခဲ့တယ္။ ဒါကို လြတ္လပ္တယ္ဆိုတဲ့ ျပည္ပသတင္းဌာနေတြက ဘာေၾကာင့္ ႀကိဳတင္သတင္းမေပးႏုိင္ခဲ့တာလဲ။ အရာရာကို တီးမိေခါက္မိ႐ွိရတဲ့ သတင္းသမား အယ္ဒီတာေတြလုပ္ၿပီး ဒီမိုးေလဝသဌာနေတြရဲ႕ သတိေပးခ်က္ကို ဘယ္ေလာက္ အေရးပါ၊ ဘယ္ေလာက္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ရွိတယ္ဆိုတာကိုေတာင္ မခန္႔မွန္းတတ္ၾကဘူးလား။ သတင္းဌာနနဲ႔ သတင္းသမားဆိုတာ အမႈိက္ပုံက ေခြးခ်ီးပုံလို မ်ားမွမ်ား။ ဒီၾကားကပဲ ျပည္သူလူထုခင္ဗ်ာ ဒီသဘာဝေဘးဆိုးႀကီးကို ဘာအကာအကြယ္မွ မ႐ွိဘဲ ရင္ဆိုင္လိုက္ၾကရတယ္။
(အ႐ွင္သခင္အႀကိဳက္) သတင္းေတြကို တင္ခ်င္ တင္တယ္။ မတင္ခ်င္ မတင္နဲ႔ သတင္းသမားဆိုတာ ဘက္မလိုက္ရဘူးေလး ဘာေလးနဲ႔ အသံေကာင္းက ဟစ္လိုက္ၾကျပန္ေသးတယ္။ ဆန္းေတာ့ မဆန္းဘူး။ အဲဒီ့ သတင္းဌာန ဆိုတာႀကီးေတြမွာ ႀကီးစိုးေနသူ အမ်ားစုက လက္သင့္ရာ ႀကဳံသလို ဆြဲခန္႔ထားတာကိုး။ အရည္အခ်င္းထက္ လက္သင့္ရာ စားေတာ္ေခၚတာဆိုေတာ့ ဘာသာစကား၊ စာေပနဲ႔ ႏွီးႏြယ္တဲ့ လုပ္ငန္းမွာ လုပ္ေနေသာ္လည္း အမ်ားစုဟာ ဝါက် ဝဂ္နင္းမႏိုင္၊ ဂ႐ု လဟုမကြဲ၊ ေဃာသ အေဃာသ မသိတဲ့လူေတြက အမ်ားႀကီး။ အ ဂတိကို အဂဒိလို႔ ဖတ္တဲ့သူကဖတ္ ပဲစင္းငုံ ႏြယ္ပင္ေလးလို႔ ေျပာတဲ့သူေျပာ တကယ္ကို နားကေလာစရာပါ။ လူတကာသိတဲ့ ပဲစင္းငုံကို ပင္ေစာက္လား ႏြယ္ပင္လား မကြဲေပမယ့္ ပူစရာမလိုဘူး။ အ႐ွင္ေ႐ြးေကာက္ ေျမွာက္စားေတာ့ ထိုပုဂၢဳိလ္ႀကီးဟာ အခုေတာ့ ေရဒီယို သတင္းဌာနႀကီးတခုရဲ႕ ဌာနမႉး ျဖစ္ေနတယ္။ ယုံခ်င္ယုံ မယုံခ်င္ေန။
မီဒီယာေတြအေၾကာင္း သိတာျမင္တာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာရရင္ မဆုံးႏုိင္သလို ႐ိုးသားႀကိဳးစား ႀကိဳးပမ္းေနၾကတဲ့ အျခားသတင္းသမားေတြအတြက္ စိတ္ပ်က္အားေလွ်ာ့စရာျဖစ္ၿပီး ဆန္႔က်င္ဘက္ အက်ဳိးဆက္ေတြ ျဖစ္ကုန္မွာမို႔ ဒီေလာက္နဲ႔ပဲ ေတာ္ပါၿပီ။
တကယ္ေတာ့ ဒီကပ္ပါး အင္ဂ်ီအိုလိုလို သတင္းဌာနေတြလိုလိုေတြဟာ လူထုအေရးေတာ္ပုံႀကီးေၾကာင့္ ေပၚလာရတာျဖစ္တယ္။ သို႔မဟုတ္ အေရးေတာ္ပုံႀကီးရဲ႕ အခက္အလက္အေနနဲ႔ ပါလာတာျဖစ္တယ္။ အ႐ိုးကို အ႐ြက္ဖုံးဆိုသလို ျပင္ပေတာ္လွန္ေရးမွာ အင္ဂ်ီအိုပေယာဂေၾကာင့္ အခက္အလက္ေတြက ႀကီးထြားသြားၿပီး ေတာ္လွန္ေရးပင္စည္ဟာ ဝန္ပိခ်ိနဲ႔သြားရတယ္။ အေရးေတာ္ပုံရဲ႕ ပင္မႏိုင္ငံေရး ပင္စည္သဖြယ္ ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႕အစည္းေတြ ႀကဳံလွီၿပီး မလႈပ္ႏုိင္မ႐ွားႏုိင္ ျဖစ္သြားခဲ့ရတယ္။ ကပ္ပါးထူတဲ့ သတၱဝါလို ျဖစ္သြားရတာျဖစ္တယ္။ ဒီေန႔ ဗမာျပည္ စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္ေခ်မႈန္းေရး လူထုအေရးေတာ္ပုံရဲ႕ေတာင္းဆိုခ်က္ သို႔မဟုတ္ အဓိကလိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္ၿပီး လမ္းေၾကာင္းမွန္ လည္းျဖစ္တဲ့ လက္နက္ကိုင္လမ္းစဥ္ရဲ႕ျပယုဂ္ ေအဘီအက္ဒီအက္ရဲ႕ အခန္းက႑ ေမွးမွိန္ႀကဳံလွီသြား တာဟာ ဒီအင္ဂ်ီအိုေတြနဲ႔ သူတို႔ေမြးေကြ်းထားတဲ့ ကပ္ပါးေတြေၾကာင့္ပဲျဖစ္တယ္။
ကိုးဆယ့္ေျခာက္ေနာက္ပိုင္း လူငယ္ေတြ အထူးသျဖင့္ အျပင္ထြက္လာတဲ့သူတြ အမ်ားစုဟာ တကယ့္အလုပ္ေတြျဖစ္တဲ့ ျပည္တြင္း စည္း႐ုံးေရး၊ လူထုစည္း႐ုံးေရးေတြ လက္နက္ကိုင္လမ္းစဥ္ေတြထက္ ဆူလြယ္နပ္လြယ္ နံမည္လည္းရတဲ့ သတင္းမီဒီယာတို႔ ေတာင္မေရာက္ ေျမာက္မေရာက္ အင္ဂ်ီအိုလုပ္ငန္းေတြကို ပိုၿပီး စိတ္ဝင္စားၾက စုံၿပဳံတိုးေနၾကတယ္။ ဒီလို ကပ္ပါးေတြက သူတို႔ေၾကာင့္ ႐ွစ္ေလးလုံး ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြ ႐ွင္သန္ေနရတယ္ဆိုေတာ့ ရယ္လုိက္ရတာ ဖတ္ဖတ္ေမာ၊ ရင္ဘတ္ေနာက္က ေက်ာဆိုတာနဲ႔ေတာင္ မျပည့္စုံႏိုင္ေသးဘူး။ မၿပဳံးဘဲနဲ႔ ဝါးလုံးကြဲ ရယ္ရမယ့္ အျဖစ္ပဲ။ ကိုယ့္ကိုယ့္ကို မွန္ထဲမွာၾကည့္ၿပီး တေန႔တခါေလာက္ ေျပာၾကည့္ၾကစမ္းပါ။
မွတ္ထား။ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားတဲ့ အညၾတသူရဲေကာင္းေတြ မ႐ွိဘဲ ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာ မ႐ွိဘူး။ ႐ွင္လည္း မ႐ွင္သန္ႏုိင္ဘူး။ လူထု အေရးေတာ္ပုံ တရပ္မွာ ပုဂၢဳိလ္တဦးတေယာက္ လူသိထင္႐ွား ေက်ာ္ၾကားတယ္ဆိုတာ အေျခအေနနဲ႔ အခြင့္အခါ ႀကဳံႀကိဳက္မႈသာျဖစ္တယ္။ ဒီလိုေေက်ာ္ၾကားတဲ့အတြက္ သူဟာ တျခားအေရးေတာ္ပုံတပ္သားေတြထက္ ေခါင္းတလုံး ပိုျမင့္ေနတယ္လို႔ မွတ္လို႔ မရဘူး။ ေက်ာ္ၾကားထင္႐ွားရင္လည္း စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားရဲၿပီး ခိုင္မာတဲ့ ပိုင္းျဖတ္ခ်က္႐ွိမွ အမ်ားရဲ႕ ယုံၾကည္ကိုးစားမႈကို ခံရတယ္။ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္မွာ တည္တံ့တယ္။ ပေယာဂနည္းနဲ႔ လုပ္ယူတဲ့ ေက်ာ္ၾကားမႈတို႔၊ ေခါင္းေဆာင္မႈတို႔ဆိုတာ ေရ႐ွည္မခံဘူး။ ႏုိင္ငံေရး လႈိင္းတခ်က္ ပုတ္တာနဲ႔ ေခြးက်ဝက္က် က်တတ္တယ္။ ဒီေတာ့ ႐ွစ္ေလးလုံး အေရးေတာ္ပုံ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ဆက္လက္႐ွင္ေနတယ္ဆိုတာ ေတာေတာင္ေတြထဲ၊ အက်ဥ္းေထာင္ေထြထဲနဲ႔ ျပည္တြင္းက ရန္သူ႔ ဖိႏွိပ္မႈေအာက္က ေထာင္ေသာင္းခ်ီတဲ့ အညၾတသူရဲေကာင္းေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အာဏာ႐ွင္စနစ္ကို ခါးသီးစက္ဆုပ္ေနတဲ့ လူထုသေဘာဆႏၵအရလည္း ျဖစ္တယ္။
လူထုရဲ႕ ဘဝဟာ ႐ွစ္ဆယ့္႐ွစ္မတိုင္ ကာလထက္ ပိုၿပီးဆင္းရဲ႕မႈေတြ၊ ပိုၿပီးဆိုး႐ြာတဲ့ဖိႏွိပ္မႈေတြေတြကို ခံစားေနရတယ္။ ဒီဖိႏွိပ္မႈေတြေၾကာင့္ လူထုဟာ စစ္အုပ္စုအေပၚ ပိုၿပီး ခါးသီး နာၾကည္းေနတယ္။ ေတာ္လွန္ဆႏၵ ျပင္းသထက္ ျပင္းထန္လာေနတယ္။ ဒီအခ်က္ေၾကာင့္ ႐ွစ္ဆယ့္႐ွစ္ရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြဟာ ႐ွင္သန္ႏိုးၾကားေနတာျဖစ္တယ္။ ဒီအခ်က္ကို မသိဘဲ အယ္ဒီတာႀကီးက ေ႐ွ႕မ်ဳိးဆက္ ေတာ္လွန္ေရးသမားႀကီးေတြကို ေစာ္ကားလိုက္ေသးတယ္။ ပါတီအက်ဳိး ပုဂၢဳိလ္အက်ဳိးကိုၾကည့္လို႔ မႈံဝါးသြားရသတဲ့။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္က အဝတ္တထည္ ကိုယ္တခုနဲ႔ အိမ္ကထြက္လာၿပီး နယ္စပ္ေရာက္မွ ဝင္ေငြမ႐ွိဘဲ သိန္းသန္းခ်ီ ခ်မ္းသာေနသူက အ႐ွက္မ႐ွိ ေစာ္ကားလိုက္တာျဖစ္တယ္။
ကမၻာ့ႏုိင္ငံေရးဟာ ႐ွစ္ေလးလုံးအေရးေတာ္ပုံရဲ႕ ေ႐ွ႕ပိုင္းနဲ႔ ေနာက္ပိုင္းကာလ အေျခအေန အခ်ိန္အခါနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး ခ်ိန္ခြင္လွ်ာေတြ မတူညီေတာ့ဘူး။ ဒီေန႔ ေအာင္ေဇာ္တို႔လို တတ္ေယာင္ကားေတြကုိ ေမႊးေကြ်းပြဲထုတ္ေပးေနတဲ့ အင္ဂ်ီအိုေတြနဲ႔ သူတို႔ေနာက္ကြယ္က အရိပ္ကစားသမားေတြ (Shadow Player) က တခ်ိန္ကဆို ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒျပန္႔ပြားမႈ ဟန္႔တားေရး ဒိုမီနီသီဝရီအရ ဝဲစားႀကီး ဗိုလ္ေနဝင္းရဲ႕ စစ္အာဏာရွင္ အေဆာက္အအုံ အေျခက်ေအာင္ အားေပးေထာက္ခံခဲ့တယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ေတြကို ရင္ဆိုင္ရာမွာ ျပင္သစ္ေတြ ႐ႈံးသြားလို႔ အေမရိကန္ကိုယ္တိုင္ ဗီယက္နမ္မွာ စစ္တိုက္ေနရတယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ မဟုတ္ေပမယ့္ ဦးႏုဟာ ကြန္ျမဴနစ္ကို တိုက္ရာမွာ ဗိုလ္ေနဝင္းေလာက္ မစြမ္းဘူး၊ အားမကိုးေလာက္ဖူးလို႔ ယူဆခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္။ ေခတ္အဆက္ဆက္က ဆႏၵျပ ေက်ာင္းသား အလုပ္သမားေတြ၊ ေတာတြင္းက လူမ်ဳိးစု လက္နက္ကိုင္နဲ႔ ျပည္သူေတြကို သတ္ျဖတ္ေခ်မႈန္းရာမွာ စစ္အုပ္စု သုံးခဲ့တဲ့ အဓိကလက္နက္ ဂ်ီသရီး ဂ်ီဖိုးေတြဆိုတဲ့ ေသနတ္ေတြနဲ႔ စက္႐ုံေတြကို ဘယ္သူေတြက ဗိုလ္ေနဝင္းကို ေထာက္ပံ့ခဲ့တာလဲ ေလ့လာပါဦး။ ဒီအခ်က္ေတြေလာက္မွ မသိဘဲ အယ္ဒီတာလုပ္ ေ႐ွ႕မ်ဳိးဆက္ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြကို ေစာ္ကား ကိုယ္ရည္ေသြး ေကာက္ခ်က္ေတြခ်နဲ႔ တကယ့္ကို အ႐ူးခ်ီးပန္း ဗရန္းဗတာ အယ္ဒီဗလခ်ာပဲ။ ဒီလိုလူက လူထု အသိပညာေပးေရး လုပ္ငန္းတခုရဲ႕ အႀကီးအခ်ဳပ္ျဖစ္ေနေတာ့ ဗမာျပည္ အနာဂါတ္ကေတာ့ ဘုရားသာတေပေတာ့လို႔ ေျပာရမယ္။
ေအာင္ေဇာ္တို႔လို သူ႔အာေဘာ္ပါ ပုဂၢဳိလ္မ်ားလို ေတာင္မေရာက္ ေျမာက္မေရာက္ အဖြဲ႕ေထာင္ၿပီး အင္ဂ်ီအို အ႐ွင္သခင္ ႐ွာစားတဲ့ အလုပ္ေတြေၾကာင့္ ေတာ္လွန္ေရးႀကီး ရွိေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ေတာ္လွန္ေရးႀကီး ရွိေနလို႔ ဒီလို ရွာစားခြင့္ ရေနၾကတာျဖစ္တယ္။ တနည္းေျပာရရင္ ေတာ္လွန္ေရးရဲ႕ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး ကပ္ပါးမ်ဳိးေတြ ျဖစ္တယ္။ ေလယာဥ္ပ်ံစီး၊ အစည္းအေဝးထိုင္၊ သခင္ေတြ သြန္သင္ထားသလိုေျပာ၊ ေၾကျငာခ်က္ထုတ္၊ လက္သင့္ရာ ကိုယ့္ေဖာက္သယ္နဲ႔ကိုယ္ ေမးျမန္းေဆြးေႏြး သတင္းလုပ္၊ ၿပီးေတာ့ အိမ္ႀကီးအိမ္ေကာင္းမွာေန ကားေကာင္းေကာင္းစီးၿပီး ႀကိဳက္ရာ ယမကာနဲ႔ မဒီကညာေလးေတြကို မွီဝဲၿပီး လုပ္ရတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးကေတာ့ ဆယ္ဘဝဆယ္ကမၻာ လူတကာ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။
ဟိုတေလာက အီးေမးလ္ေတြမွာ ေတြ႕လိုက္ပါတယ္။ ဒိန္းမတ္သံ႐ုံးက ဧရာဝတီဟာ သူတို႔ေပးတဲ့ ေငြေတြကို မ႐ိုးမသား မ႐ွင္းမလင္း လုပ္တဲ့အတြက္ ေငြဆက္မေပးေတာ့ဘူးလို႔ စာပို႔တယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ဧရာဝတီဟာ တႏွစ္ကို ေဒၚလာသန္းခ်ီ ရေနတယ္ဆိုတာ ဒီေတာ့မွပဲ သိရေတာ့တယ္။ အစကေတာ့ ဒီေလာက္ရေနတယ္ ဆိုတာကို မယုံႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ အေထာက္အထားေတြနဲ႔ အမ်ားတကာက အေသအခ်ာပဲ ဆိုမွပဲ ေအာခ်ၿပီး လက္ခံလိုက္ရတယ္။
ဒီေလာက္ ေငြေၾကးနဲ႔ဆို ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႕အစည္းေတြဟာ ဧရာဝတီထက္ တုိင္းျပည္အတြက္ ပိုလုပ္ႏုိင္မွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ဒီပမာဏနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ ဧရာဝတီက ဘာေတြမ်ား လုပ္ခဲ့သလဲ စဥ္းစားစရာပါ။ ပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝတဲ့ စာေစာင္ကလဲ ေရာင္းစားတာျဖစ္တယ္။ ေစာင္ေရ ေထာင္ခ်ီ ထုတ္တယ္လို႔ စာအုပ္မွာ ႐ိုက္ထားေပမယ့္ တကယ္ထုတ္တာက ရာဂဏန္းပဲလို႔ ဆိုၾကျပန္တယ္။ အဲဒီ့အထဲက ျပည္တြင္းကို ေစာင္ေရ ဘယ္ေလာက္ ေရာက္သလဲ။ ဆယ္ဂဏန္းလား။ မေသခ်ာ။ အင္တာနက္ အြန္လိုင္းဆိုတာကေတာ့ ျပည္တြင္းသုံး အေရအတြက္က ေထာင္ဂဏန္း ေသာင္းဂဏန္းပဲရွိတယ္။ အဲဒီ့အထဲကမွ ဧရာဝတီကို ဝင္ၾကည့္သူက ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ မသိရဘူး။ ဒီၾကားကမွ သူတို႔ေၾကာင့္ ႐ွစ္ေလးလုံးႀကီး အ႐ွိန္မေသဘူးလို႔ ငါသာလွ်င္ နပိုလီယံဆိုၿပီး လက္မေထာင္လိုက္ေသးတယ္။
လူအမ်ားသိတဲ့ အ႐ူးပုံျပင္တခုရွိတယ္။ စိတ္ပညာသင္ ေက်ာင္းသားေတြ စိတၱဇေဆး႐ုံကို ကြင္းဆင္း ေလ့လာၾကသတဲ့။ လူတေယာက္က ေက်ာင္းသားေတြကို လိုက္႐ွင္းျပတယ္။ ဒီလူက ဆရာဝန္႐ူး ႐ူးေနတာ၊ ဒီလူကေတာ့ သမတ႐ူး ႐ူးေနတာ၊ ဒီလူကလည္း ဟစ္တလာ႐ူး ႐ူးေနတာ စသည္ျဖင့္ လိုက္႐ွင္းျပပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးက်မွ အဲဒီလူက ေျပာသတဲ့ “ဘယ္သူေတြ ဘာေျပာေျပာ က်ဳပ္သာလွ်င္ နပိုလီယံအစစ္ဗ်” လို႔ ဆိုသတဲ့။
အခ်ဳပ္ကေတာ့ ငါသာလွ်င္ နပိုလီယံအစစ္လုိ႔ ဘယ္လိုပဲ လက္မေထာင္ေထာင္ ကပ္ပါးဆိုတာကေတာ့ ကပ္ပါးပါပဲ။ သူမ်ားအေသြးအသားကို ဘယ္လိုပဲ စုပ္စားေပမယ့္ အခ်ိန္မစီးဘူး။ ဆင္ရဲ႕ ဖင္ၾကားမွာပဲ ေနေန၊ ေပါင္ၾကားမွာပဲ ေနေန အက်ဳိးသြားမပါဘူး၊ ခရီးမေရာက္ဘူး။ သူ႔ေၾကာင့္ေတာ့ တံတားႀကီး လႈပ္ခါမသြားႏိုင္ပါဘူး။ ဒီၾကားကမွ ဆင္ႀကီးနဲ႔ က်ဳပ္တုိ႔ေၾကာင့္ တံတားႀကီးကို လႈပ္ခါသြားတာပဲ ဆိုတာကေတာ့ နားၾကား ပ်င္းကပ္လွပါတယ္။ မဃေဒဝထဲက အတိုင္းေျပာရရင္ေတာ--့
မရာမတန္၊ သဒၶါလြန္ေျမာက္၊
ကြ်န္ကိုေျမွာက္က၊ ေမ်ာက္ကိုခ်စ္ျငား၊
ခ်ဴဆြဲမွားသို႔၊ နားမခ်မ္းသာ၊
ျဖစ္တတ္စြာ၏။
ရဲေဘာ္ေက်ာ္သန္း ( kyaw_than2004@yahoo.com)
12.8.2011အီးေမလ္းပုိ႔သူအားေက်းဇူးတင္ပါသည္။
No Response to "နပိုလီယံေအာင္ေဇာ္ သို႔မဟုတ္ ဆင္နား႐ြက္ၾကားကမႊား"
Send en kommentar